rioi Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Får dere noe ut av dette bildet? Jeg har installert Debian linux. grunnen til blitsen var at bildet var uleselig ellers Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Det ser ut som du bruker feil driver til skjermkortet ditt. Har du flere skjermkort? Eventuelt er konfigureringen feil (BusID har feil verdier). Hvis du gir oss litt informasjon om hva slags skjermkort du har og du klarer å vise de delene i /etc/X11/XF86Config som begynner med 'Section "Device"' hadde vi kunne hjolpet bedre. Dette er bare antagelser, det er veldig vanskelig å si utifra kun det skjermbildet, det kan være mye rart. Lenke til kommentar
rioi Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 jeg har sapphire radeon 9600xt skal se om jeg finner noe ut av den kommandolinja di der Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 radeon 9600xt og XFree ser etter Mach64? Lenke til kommentar
rioi Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 må være noen feil instillinger her ja Lenke til kommentar
rioi Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 må være feil innstillinger her ja men hvordan finner jeg den device greia da? Lenke til kommentar
rioi Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 Når jeg går inn i filen xf86config starter starter en setup av diverse ting. Når jeg kommer til skjermkortet og velger at jeg vil velge fra ei liste står ikke ati radeon på den lista. hva skal jeg gjøre for å få satt på riktig skjermkort? Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Da velger du vesa som skjermkort (støtter alle vanlige skjermkort), etterpå redigerer du setup filen manuelt: Du åpner filen /etc/X11/XF86Config-4 med editor, så blar du nedover til en seksjon som heter "device", her er det en variabel som heter driver, der bytter du ut 'vesa' med 'radeon'. evt. kan du gjøre det med sed: # sed s/vesa/radeon/ /etc/X11/XF86Config-4 > /etc/X11/XF86Config.new # mv /etc/x11/XF86Config.new /etc/X11/XF86Config-4 Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Hmm.. Går den ann å installere kudzu (RedHat sin hw detection (samme som brukes av knoppix så vidt jeg vet)) på debian? Den har alltid gjort en god jobb med min pc (minus et isa-lydkort i fc2. men det er fikset nå) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå