Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Hei...Opplever litt nettverksproblemer på en maskin i nettverket mitt.... Maskina det er snakk får av en eller annen merkelig grunn maks 1mbit upstream... Både til det lokale nettverket og til Internet.... Får 80-100mbit downstream... Problemet forekommer under alle omstendigheter. både når jeg UPLOADER til FTP-server i nettverket, lar andre maskiner downloade fra FTP-serveren på problemmaskina, gjennom windows-Filesharingprotokollen, og når internetbrukere laster ned fra FTP-servern min.. Problemet oppstod plutselig. Maskinen det gjelder er en laptop på 2.8ghz, 512 minne, integrert nettverkskort (100mbit full duplex), winXP (Først SP1 og deretter SP2). Har prøvd: - Bytte TP-kabel - Bytte port i switchen - Restartet Switchen - Installert windows på nytt - Testet nettverket mellom andre maskiner (fungerer helt fint) - Forced 100mbit full duplex på nettverkskortet... Noen som har peiling på hva som kan være problemet?? Mvh. Quintilian Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 har du prøvd å pinge andre maskiner med litt større pakker over lengre tid? får du noe packetloss i såfall? Lenke til kommentar
TAS Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Kan jo prøve å sette nettverket i auto,istedenfor full duplex. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 (endret) Kan jo prøve å sette nettverket i auto,istedenfor full duplex. Det stod på auto.. Deretter satt jeg det i Forcemode.... ... Har forøvrig pinget som bare det - 7ms og 0% packetloss mot www.db.no... UPDATE: Heisann! Fikk ordna det nå Har ingen anelse om hva som var i veien egentlig.. Har statisk ip på maskina som hadde trøbbel... Satt dynamisk IP, og så satt jeg statisk ip igjen.. Da funka det... Strange.. Quintilian Endret 19. september 2004 av Slettet-EkRmMDKFIU Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå