Heiper Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Hei, jeg har sett at amobil har Nomatica i sin prisguide, og ser det ikke er norsk. Er det noen som har erfaring med bestillinger derfra, positive eller negative? Var en telefon som man bare fikk gjennom der som jeg var litt interesert i, skal lese litt mer reviews før jeg bestemmer meg. -Heiper- Lenke til kommentar
Pepsi Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Folk blir advart fra å handle hos de. Du må plusse på norsk mva + toll før du får riktig pris, og da kan du like godt kjøpe varen i Norge/norsk web shop. Lenke til kommentar
B0hemen Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 prisen som står i prisguiden er med norsk moms. På Nomatica står det uten moms. V80 du titter på eller? Lenke til kommentar
Heiper Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 Er nok den ja Har sendt en mail til motorola norge for å se om de gir den til noen andre butikker her. Vet du om noen andre en Nomatica? -Heiper- Lenke til kommentar
torbjorn Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Kjøpte et digitalkamera til 6k der (før de fikk "norsk" side også). Ikke noen problemer. Lenke til kommentar
Mobilguiden666 Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Du må medregne 24% i tillegg ( MOMS ) + at den ikke har norsk. THATs IT! Lenke til kommentar
MortenS Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Du må medregne 24% i tillegg ( MOMS ) + at den ikke har norsk. THATs IT! Så du har testet selv og ikke fått toll og tollbgebyrene som posten vanligvis tar ved kjøp fra utlandet? Regner med at nomatica skriver på verdien på pakken og dermed kaster portfortollingen seg over denne når den kommer og sender krav til deg i posten før du kan hente pakken... eller? Hvis ikke er dette genialt Lenke til kommentar
Habla Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Er det toll på mobil telefoner? Lenke til kommentar
Mobilguiden666 Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 HABlA: ALT over 200,- fortolles Prisen hos Nomatica er toll samt gebyrer inkludert FORUTEN MVA på 24% Lenke til kommentar
skjelsba Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Er det toll på mobil telefoner? Nei, ingen toll på elektronikk. Men du må betale norsk moms som tidligere nevnt. Lenke til kommentar
Mobilguiden666 Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Ehhhhh...det KAN ikke stemme! Plasmatv, LCD tc osv må fortolles! Det er elektronikk i høyeste grad! Lenke til kommentar
skjelsba Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Ehhhhh...det KAN ikke stemme! Plasmatv, LCD tc osv må fortolles! Det er elektronikk i høyeste grad! Sikker? Toll er et verktøy for å beskytte norske varer og så lenge det ikke finnes norske alternative produkter er det ikke toll. Men moms kommer i tillegg. Det er mulig det finnes en beløpsgrense for tollen, men det er jeg ikke sikker på. Plasma og Lcd-tv'er er jo ganske dyre saker. luksusskatt kanskje? Lenke til kommentar
Habla Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 (endret) Ehhhhh...det KAN ikke stemme! Plasmatv, LCD tc osv må fortolles! Det er elektronikk i høyeste grad! Da kan du fortelle meg hva tollsatsen er på mobiltelefoner...venter i spenning. Vet er det er toll på klær, husker jeg ikke feil så er satsen rundt 10,7 % det avhenger litt av hva klærene er laget av. Endret 22. september 2004 av Habla Lenke til kommentar
SiR0 Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Alt av poster om butikker hører inn under 'Forhandlere og verksteder'. Flyttes. Lenke til kommentar
Nomatica.com Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 (endret) Handel innen EØS/EU er ikke tollpålagt ('fri flyt av varer, tjenester' tankegangen), slik at kameraer, mobiltelefoner etc kjøpt via Nomatica.com er ikke tollbelagt. Moms derimot, må selvfølgelig betales. Derimot pleier tollkontoret å ta mellom NOK 70-150,- for selve behandlingen. Videre som det også står opplyst på våre nettsider, er at vi ikke kan love norsk språkstøtte på mobiltelefoner. mvh Nomatica.com Endret 24. september 2004 av Nomatica.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå