lobstah Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Hei, Lurer på hvordan jeg må gå frem for å bruke is_numeric eller noe lignende til å sjekke om ?ID= i include-linken består av kun tall (ID er auto_increment)? Har problemer med hvilken syntaks jeg skal bruke i koden og hvilken variabel jeg må bruke for å sjekke om ?ID? variabelen er et nummer. <?php $result = @mysql_query('SELECT * FROM reviews order by Title'); if (!$result) { die('<p>Error performing query: ' . mysql_error() . '</p>'); } while ($row = mysql_fetch_array($result) ) { echo '<a href="reviews.php?ID=' .$row['ID'].'" target="mainFrame">'.$row["Title"].'</a><br />'; } ?> Lenke til kommentar
LoS Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 <?php if(is_numeric($_GET["ID"])){ // hva som skjer hvis ID er ett nummer } else { // hva som skjer hvis det ikke er ett nummer } ?> Var vel dette du var ute etter? $_GET["ID"] får du ihvertfall fra urlen, og det er case sensitive. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 du trenger ikke å sjekke om ID er en int fra din egen database (det må den være hvis du har definert den som integer) det er når du tar imot ID fra brukeren at du må sjekke dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå