Gå til innhold

Thermaltake bigwater vs zalman-cu

Innos

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Les denne testen:

TEST: Thermaltake BigWater Water Cooling Kit

BigWater holder en godt overklokket P4 (2,4 @ 3,3 ghz) på 46 grader ved full Load.

Testen konkluderer med at BigWater settet holder følge med et Asetek L20 sett, som koster dobbelt så mye. Ytelsen er nok helt grei i forhold til de dyrere vann settene, dette betyr at BigWater er overlegen alt som finnes av luftkjølere :-)

Ang GPU blokk så kan du kjøpe Thermaltake VGA Watercooling Universal Clip To nVIDIA og ATI 125 g som passer til BigWater settet.

En annen fordel med BigWater er at det leveres med monteringsbrakett for P4 (478 og 775), AMD64 (754 og 939), og at det kan monteres på AMD XP (socket A) med vanlige festeklips (følger med). Dette betyr at du kan flytte settet over i ny maskin hvis du planlegger en oppgradering av maskinen din.

Endret av 356speedster
Lenke til kommentar

Ok, men den gpu blokken så ikke så altfor god ut, altså den var liten(dekker ikke ram brikkene som man ser på bildet) og ikke av kobber men ali, så tror du det funker med blokk av annet merke? Eller hjemme mekka? Og passer den til geforce6800?

Litt off-topic, trenger jeg noe kabinett vifter hvis gpu og cpu er vannkjølt?

Hvilket kabinett anbefaler du til den vannkjølinga?

Tror jeg går for skull greia til tt, er en kulere type av avance kabinettene, da kan jeg feste radiatoren, puma og vanntanken i den sidedøra inni kabinettet. Og så er viftene som er der allerede veldig støysvake.

Tror jeg går for en tt purepower 410w i tilleg, burde vel gå ganske greit?

Og er det andre billige vannkjølings settet til tt bra?

Lenke til kommentar
Ytelsen er nok helt grei i forhold til de dyrere vann settene, dette betyr at BigWater er overlegen alt som finnes av luftkjølere

Tror ikke det stemmer altså...

En ALX-800 eller SP-94 med 80-120mm fan adapter og 120mm delta på full guffe skulle nok utkonkurere Big Water :yes:

Men det er vel en luftkjøler i en egen klasse ;)

Lenke til kommentar
Ytelsen er nok helt grei i forhold til de dyrere vann settene, dette betyr at BigWater er overlegen alt som finnes av luftkjølere

Tror ikke det stemmer altså...

En ALX-800 eller SP-94 med 80-120mm fan adapter og 120mm delta på full guffe skulle nok utkonkurere Big Water :yes:

Men det er vel en luftkjøler i en egen klasse ;)

La oss heller si at den er i en egen støyklasse. den over støvsuger...

Lenke til kommentar

Vet at jeg kan kjøpe en god kjøler og delta, men blir ikke store prisforskjelen, og så er det jævla stas å komme på lan med vannkjøling! Og så er det vedig stille, g så får jeg en god skjermkort kjøler på kjøpet. Har alltid hat lyst på vannkjøling. :)

Men aldri hatt nok penger, men nå har jeg! :D

Lenke til kommentar

For å si det sånn:

Den var ikke ment som et alternativ, jeg nevnte den kun for å motbevise det 356speedster sa :yes:

Men den ville bråke alt for mye selv med hørselvern :thumbdown:

Men bigwater må vel sies å være et kjempebra sett i forhold til pris og ytelse :thumbup:

Så jeg jeg lurer på om jeg ikke skal prøve å skrape frem nok penger til settet selv :hmm:

Lenke til kommentar

Er den gpu blokken noe god? Den så ikke så god ut, dekker jo ikke ram, blir vell ikke serlig god ram klokk med vannkjølinga da, tror du egentlig jeg kommer noe serlig lenger med vannkjøling på på skjermkort og? Og hvis jeg kjøper en vannblokk av annet merke, vild en passa, og vill jeg få alt jeg trenger med der også?

Følger det med alt jeg trenger med den gpu blokka, eller må jeg kjøpe noe annet i tilleg, tror dere antec plus1080amg eller hva det heter er bra til vannjøling? Er liksom billig og med bra psu på 430w med, og hvordan vil dere anbefale å feste det? Kansje en fin sktechup eller paint sketch. :innocent:

Endret av hba
Lenke til kommentar

Sitter selv å funderer på det!

Skal jeg kjøpe med eller uten GPU blokk? :hmm: (Har ganske lyst å lage selv og!)

Lommeboka holder jo til det settet, og ettersom det har fått gode omtaler, så er jo det ett godt alternativ!

*Tenke*

-Ja, jeg kjøper! :p

EDIT: Minileif :blush:

Endret av BaX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...