Noman Skrevet 8. november 2001 Del Skrevet 8. november 2001 Hei!Kan noen please hjlpe meg??Jeg har nettop bygd min første pc og har fått et problem..Jeg har montert en Abit KT7A og AMD 1200Mhz 266FSB på en Chieftec DH-01W 300W..Skjermkortet fungerer på min andre pc. Problemt er at jeg får ikke bilde på skjermen?? PC: Kabinett:Chieftec DH-01W 300W Hoverdkort:ABIT KT7A RAM:256 SDRAM 133mhz harddisk:WD-40GB CD:Samsung 16x10x32 RW Skjermkort:Nvidia Geforce 2MX 64 MB Vifte:GlobalWin CPU-vifte FOP38 PLEASE hvis du har har noen forslag send meg en mail på [email protected] På forhånd takk Lenke til kommentar
MeG^ Skrevet 8. november 2001 Del Skrevet 8. november 2001 reset biosen og se om d funke da. skjer ofte at etter eit bytte med prosessorer fører til at maskinen ikje vil starte. prøv d du. Lenke til kommentar
knut Skrevet 8. november 2001 Del Skrevet 8. november 2001 Pass også på at vifte tilkoblingen står i fan header 1. Hvis ikke vil den ikke starte. Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 9. november 2001 Del Skrevet 9. november 2001 Hvilket merke er skjermkortet? Vet værtfall at asus korta har veldig problemer med Abit hovedkortet, og jeg måtte bytte mitt asus gts 64mb mot et gainward.. mulig det som er problemet Lenke til kommentar
DELTA115 Skrevet 9. november 2001 Del Skrevet 9. november 2001 Jeg bygget en PC for en kompis for en mnd siden ca. Abit KG7 + ASUS AGP 7700 skjermkort. +2x256MB 266MHZ Ram. Vi fikk ikke bilde på skjermen heller. Det vi registrerte var at viften på grafikkortet ikke gikk. Jeg testet med grafikkortet jeg bruker i min PC. Der går grafikkortviften med en gang jeg slår på PC. I den nye PC'en gikk den ikke. 1. Gikk derfor ut fra at det var en defekt AGP-port på Hovedkortet. Byttet hovedkort. Vi fikk ikke bilde med en gang. Tok lang tid før bildet kom. Regner med at HK skulle teste alle enheter for feil første gang. 2. Om dette ikke løser problemet kan det være RAM-problem. Vi måtte la PC starte med en RAM-brikke først. Så slå av og putte i den andre. Da gikk det greit. Kan være verdt å sjekke RAM før du bytter HK. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå