anon12234 Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 hey, har lyst til å sette på litt eyecandy, og da har jeg satt på 4xaa of 4xaf, vil dette minske ytelsen min drastisk?, og hva gjør egentlig aa og af? Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Det kommer virkelig an på skjermkortet om ytelsen vil minske drastisk... Mitt 9800PRO skjermkort sliter en del med høy AA og AF. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 hva er det som er tyngst for kortet å dra da?, er det mere krevende med mye aa eller af? og kun 4x kan da ikke kreve så mye? Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 AF går nesten kun på CPU, AA nesten kun på GPU Anti-aliasingA technique that also relies on fooling the eye is anti-aliasing. Digital graphics systems are very good at creating lines that go straight up and down the screen, or straight across. But when curves or diagonal lines show up (and they show up pretty often in the real world), the computer might produce lines that resemble stair steps instead of smooth flows. So to fool your eye into seeing a smooth curve or line, the computer can add graduated shades of the color in the line to the pixels surrounding the line. These "grayed-out" pixels will fool your eye into thinking that the jagged stair steps are gone. This process of adding additional colored pixels to fool the eye is called anti-aliasing, and it is one of the techniques that separates computer-generated 3-D graphics from those generated by hand. Keeping up with the lines as they move through fields of color, and adding the right amount of "anti-jaggy" color, is yet another complex task that a computer must handle as it creates 3-D animation on your computer monitor. AF fant jeg ikke noe på Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 jeg har en meget krafitg cpu så skal det gå greit å ha på f.eks 8x af? Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 (endret) jeg har en meget krafitg cpu så skal det gå greit å ha på f.eks 8x af? Prøv i vei. Min "3400+" klarer 16X uten tap av FPS Endret 19. september 2004 av Lautsprecher Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 (endret) scorer ca 6600 i 3dmark03 på mine standarinstillinger. tenker jeg kjjører 4xaa og 8xaf jeg , med 4xaa og 8xaf så fikk jeg bare 3000 i 3dmark03, men kjører fortsatt painkiller osv smooth. Endret 19. september 2004 av Henrik2k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå