Gå til innhold

OCZ booster vil ikke starte

the animal

Anbefalte innlegg

som topic sier:

jeg gikk til innkjøp av en OCZ booster med tanke på at jeg skulle klokke litt og muligens få litt mer stabilt ram system

men nei da

monterte boosteren i en ledig slot

koblet til kablene som fulgte med (for det sa brukshåndvisningen)

startet maskinen , og der stå den

ingen vifer gikk ikke noe liv men ram lyset mitt lyste så det gikk noe strøm der det gjorde det

hva har jeg gjordt galt

ja jeg har et Gigabyte K8nsnXP 939 så ja det støtter boosteren

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
forsøk å teste boosteren i forskjellige slotter

har prøvd de to som blir ledige når jeg ahr to brikker i men ingen vil funke, alt som skjer er at lyset over DDR slotene lyser som om det går strøm der men ikke noe mer

trodde kansje at den ville laste seg i gang for så og starte men nei den bare står der og koser seg

Lenke til kommentar
Spiller det noen rolle hvilken channel boosteren står i (det kortet har jo dual channel)??

Stod spenningen på boosteren litt høyt når du monterte den slik at når du fyrte opp systemet, så svei RAM'en seg??

nei rammen lever, bruker pcen nå uten boosteren, å den sto på det laveste når jeg fyra den

Lenke til kommentar

Jeg bruker boosteren på samme hk så jeg tror kanskje du har koblet feil. Har du satt ledningene _skikkelig_ ned i boosteren? De er ganske harde å få ned, det lønner seg nesten å koble til ledningene før du setter boosteren ned i ramslotten. Vri spenningsknotten helt tilbake mot klokka.

Jeg har rambrikkene i slot 1+2 og boosteren i 4 (det er klin umulig å få satt boosteren i slott 3 pga heatspreaderne på ocz brikkene).

Lenke til kommentar
Jeg bruker boosteren på samme hk så jeg tror kanskje du har koblet feil. Har du satt ledningene _skikkelig_ ned i boosteren? De er ganske harde å få ned, det lønner seg nesten å koble til ledningene før du setter boosteren ned i ramslotten. Vri spenningsknotten helt tilbake mot klokka.

Jeg har rambrikkene i slot 1+2 og boosteren i 4 (det er klin umulig å få satt boosteren i slott 3 pga heatspreaderne på ocz brikkene).

fikk den ikke nedi hull fire grunnet den traff ram brikka men jeg kan jo prøve igjen

og ja jeg syntes også at moloxkontaktene skulle hard inni

men da prøver jeg igjen

Lenke til kommentar

Husk at hvis du skal kjøre dual channel på det kortet må du enten ha brikkene i slot 1+2 eller 3+4, dvs fylle en av fargene...

Jeg må virkelig lirke boosteren på plass i slot 4, reguleringsskruen står i spenn mot heatspreaderen på den ene brikka, men det ser ut til å gå greit.

Lenke til kommentar
er denne boosteren kun for å få høyere volt på hk som Gigabyte sitt, der 2,7v? Har jeg forstått det rett? Hvor får man kjøpt slike?

Edit: Fant den selvfølgelig i produktguiden. Den var dyr da! Gjør den noe annet enn å stille på volten?

OCZ booster

abraxa: jeg kjører rammen i slot 1+2 så det går i dual channel

skal sette den inn nå mens jeg skiver nesten

Lenke til kommentar

jeg har brukt F4k men den viste 32 grader i windows

men nå er den degradert til F3 for å se om boosteren funket men nei da

skal teste på en annen maskin i dag

men om den ikke funker der så drar jeg og bytter den, et problem er at jeg ikke har kvitering a.

jeg takket nei til den(papir arbe vetu)

Lenke til kommentar

Eneste muligheten jeg har med mine "store" ocz 3700 E.B. brikker...

En mulig feilkilde kan være at du ikke har satt boosteren skikkelig ned i ramslotten?

Lenke til kommentar

Eneste muligheten jeg har med mine "store" ocz 3700 E.B. brikker...

En mulig feilkilde kan være at du ikke har satt boosteren skikkelig ned i ramslotten?

men boosteren starter om jeg ikke setter den i ramsloten, da starter den

men ikke om den står oppi

men kan jo prøve EN gang til da :(

kan noen linke til forskjellige BIOSer til gigabyte K8NSNXP 939

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...