Lisa_Nilsen Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 vet ikke helt om dette er det riktige stedet for å spørre om dette... jeg har litt problemer med pc'en... jeg har akkurat byttet hk mitt... etter jeg byttet hk kom dette problemet: pc'en kommer ikke til operativ systemet (windows xp) jeg kommer forbi Bios og alt er helt fint der... men akkurat før windows starter kommer det opp: NTLDR mangler press CTRL+ALT+DEL for å restarte på nytt etter dette skjer det samme... kan noen hjelpe meg ???? hva kan problemet være ??? Takker for alle seriøse svar Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Har du byttet hovedkort slik at disse har to forskjellige brikkesett, f.eks. fra Intel til VIA? Hvis man skifter HK, og dette innebærer HK'er med forskjell i brikkesett, må man nesten forvente en ny installasjon av Windows. That's life..........:-) Lenke til kommentar
Lisa_Nilsen Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 Begge hovedkortene er fra ASUS. A7N8X -E deluxe og ASUS A7N8X Deluxe... ver ikke mye forskjell... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Du må nok kjøre reparing med XP-CDèn. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 http://www.safenet.no/article/view/266/1/3 Lenke til kommentar
Lisa_Nilsen Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 dette er før windows !! kan være en kabel... men jeg vet ikke ! tror det ikke er noe med windows Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=320397 Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Har du Windows på Satadisk? Se på bootrekkefølgen i BIOS. XenZor Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 NTLDR kommer FØR Windows - så uansett må du smekke inn CD'n og foreta en repair.....som sagt 2 ganger tidligere. Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Men om bootrekkefølgen er feil, ser maskinenn etter NTLDR på feil disk/ partisjon. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 (endret) Men om bootrekkefølgen er feil, ser maskinenn etter NTLDR på feil disk/ partisjon. Jeg tror ikke det finnes BIOS på norsk Det er vel BIOS som leter etter NTLDR? derfor kommer vel ikke'NTLDR mangler'? Endret 19. september 2004 av Lautsprecher Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 BOS på norsk...........?? Hvem er det som snakker om norsk BIOS.......? Lenke til kommentar
SoW Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Hehe... lol, har akkurat samme hovedkort selv. Gå inn på bios settings åsså velger du first boot device Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå