lokeland Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Jeg har vært borte i mange scripts som lager den fine adressen: index.php?id=side Nå, har jeg byttet tilbake til RAweb (http://www.raweb.net) sitt script, men jeg sitter igjen med et spørsmål. Hvordan kan man med dette, eller andre lignende scripts lage "sub-adresser" som f.eks.: index.php?id=side&side2=side3 Jeg har prøvd alle forskjellige metoder, med å legge filer i submapper osv. Dette scriptet fra RAweb bruker jeg: <?php $IncludeDir = "./includes"; $DefaultPath = "./includes/main.php"; $ErrorPath = "./includes/404.php"; $FileExtension = ".php"; if (isset($_GET['id'])) { $id = $_GET['id']; $id = stripslashes(strip_tags($id)); $Forbidden1 = ereg("\.\./", $id); $Forbidden2 = ereg("/", $id); $IncludePath = $IncludeDir . "/" . $id . $FileExtension; if ($Forbidden1 OR $Forbidden2) { echo "<h1>Advarsel</h1>\n"; echo "<p>Forespørsler på tvers av definerte \n"; echo "områder er ikke tillatt.</p>\n"; } else { if (@fopen("$IncludePath", "r")) { include ("$IncludePath"); } elseif (!(@fopen("$IncludePath", "r"))) { include ("$ErrorPath"); } } } else { include("$DefaultPath"); } ?> Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 index.php?id=banan viser til /include/banan.php Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 index.php?id=banan viser til /include/banan.php Det var vel ikke akkurat det jeg spurte etter! Har skjønt det Men takk alikevel! Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=2812106 Noe sånn? Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 index.php?id=banan viser til /include/banan.php Det var vel ikke akkurat det jeg spurte etter! Har skjønt det Men takk alikevel! Skjønner ikke helt hva du er ute etter... subadresse? Hente variabler? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 (endret) hmm, har ett script liggende her, som du kan se på. <?php if(empty($_GET["module"]) AND empty($_GET["file"])){ include("main.php"); } elseif(!empty($_GET["module"]) AND !isset($_GET["file"])){ if(is_dir("modules/".$_GET["module"]) AND file_exists("modules/".$_GET["module"]."/index.php")){ include("modules/".$_GET["module"]."/index.php"); } else { include("404.php"); } } elseif(!empty($_GET["module"]) AND !empty($_GET["file"])){ if(is_dir("modules/".$_GET["module"]) AND file_exists("modules/".$_GET["module"]."/".$_GET["file"].".php")){ include("modules/".$_GET["module"]."/".$_GET["file"].".php"); } else { include("404.php"); } } else { include("404.php"); } ?> Skal egentlig ligge noen preg_match() deler der og, men regexpene mine vil ikke funke edit: fikk ikke kopiert med første i edit2: kan kanskje legge med strukturen. ?module=test&file=theme går da til modules/test/theme.php ?module=test går da t il modules/test/index.php Endret 19. september 2004 av LoS Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 dette er egentlig ikke noe problem... det er like lett å kjøre 2 includes som det er å kjøre 1 include... Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 (endret) Tusen takk for all hjelp! Tenkte jeg skulle bruke dette når jeg skulle legge opp tutorial-side på jklweb.net! Endret 19. september 2004 av brainbug90 Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 Jeg vet dette virker ganske dumt men, jeg orker ikke å teste for å finne det ut. Leste igjennom dette: hmm, har ett script liggende her, som du kan se på. Hvordan kan ma hmm, har ett script liggende her, som du kan se på. <?php if(empty($_GET["module"]) AND empty($_GET["file"])){ include("main.php"); } elseif(!empty($_GET["module"]) AND !isset($_GET["file"])){ if(is_dir("modules/".$_GET["module"]) AND file_exists("modules/".$_GET["module"]."/index.php")){ include("modules/".$_GET["module"]."/index.php"); } else { include("404.php"); } } elseif(!empty($_GET["module"]) AND !empty($_GET["file"])){ if(is_dir("modules/".$_GET["module"]) AND file_exists("modules/".$_GET["module"]."/".$_GET["file"].".php")){ include("modules/".$_GET["module"]."/".$_GET["file"].".php"); } else { include("404.php"); } } else { include("404.php"); } ?> Skal egentlig ligge noen preg_match() deler der og, men regexpene mine vil ikke funke sad.gif edit: fikk ikke kopiert med første i tongue.gif edit2: kan kanskje legge med strukturen. ?module=test&file=theme går da til modules/test/theme.php ?module=test går da t il modules/test/index.php Hvordan kan man lage ENDA en sub-include? Som f.eks.: index.php?module=about&file=enfil&file=enannenfil Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Jepp. Bare å kjøre på Lenke til kommentar
LoS Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Det du kan gjøre, er å simpelt nok, legge enda en include i file=fil fila. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 Kan jeg få et lite eksempel? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 $fil1 = $_GET['file1']; $fil2 = $_GET['file2']; if(is_file($fil1) and is_file($fil2)){ include($fil1); include($fil2); } Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 Hmm, hvor skal dette limes inn? Blir litt småforvirra.. Trenger gjerne en "PHP for dummies"-forklaring *ler*.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå