Gå til innhold

10.000 for dette ?

Anbefalte innlegg

Mener ikke å være vanskelig, men jeg bygget en ganske mye sprekere maskin enn det der for under 10.000.

Men en ting vi som leser hw.no kanskje ikke tenker på, er at det finnes en masse mennesker der ute som kjøper maskinene sine på Elkjøp og tror at deres maskin er rå fordi selgeren sa at Geeforce MX er det beste grafikkkortet... og om de kjøper targa til 22.000 så kjøper de vel din maskin til 10.000!?

Mvh

Espen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe.. det er ikke min maskin, men en som selger den.

Jeg skal ha meg en ny desktop pc.

Softwaren er uviktig. Men Lisens på Norsk Office XP og Visual Studio er greit å ha. Den er jo lisensiert for 1-2 CPU og ikke fysisk person.

10.000 er forsåvidt ikke drøyt om det er lisensiert programvare på CD-Rom med koder og bok. Er det ikke det blir det 1000 i minus for hver cd som ikke følger med..

Office XP koster vel 3-4000 som fullversjon. Men er dette noe preinstallerte greier blir det ikke aktuellt! Må huske på Activation også..

Lenke til kommentar

Så rett, så rett. ADobe Photoshop 7 er kommet ut for en god stund siden faktisk. Faren min bruker det i jobb sammenheng.

Hva i all verden er vits en med å kjøpe pc, med dyr programvare når det tar en god stund før man behersker hvert enkelt program. Så lenge man ikke er profesjonell og må ha den programvaren med en gang, lønner det seg ikke.

HdW, detektiven, du hadde nok feil denne gangen med henhold til ad 7, men at det er lovlig progz, på maskinen kan ingen vite, men for F### Mange produsenter av programvare bryr seg ikke en dritt som fattige studenter laster ned deres programvare! Det er jo de fattige studentene som skal forbedre programmet med årene og all publisitet det medfører. Ta f.eks sikkerhets applikasjoner.. Man kan lære meget mye på egenhånd ved å studere selv. Tro ikke at De som har mest peiling på sikkerhet og avansert programmateriell gikk på skole! De satt hjemme og lastet ned warez. Men jeg sier ikke at det er riktig å laste ned beskyttet programvare, det er det opp til hver enkelt å bedømme.

------------------------

Håper jeg ikke gikk alt for langt over streken her.

Peace out

Lenke til kommentar

Jepperz, final har vært ute en god stund faktisk, men det har kanskje ikke kommet ut til de små "warez distributørene" ennå, så det er kanskje derfor folk tror at det bare er beta`n som er ute. For de folka som sier det, følger ikke med, har ikke peiling på hvor man kan finne info om photoshop eller så leter de bare på warez steder.. too bad...

Lenke til kommentar

Hmmm... følger ikke med skjerm ser jeg. Du får ny komplett PC med XP1800 prosessor og skjerm for rundt 8-9.000 nå for tiden.

Hvis de programmene er lisensierte, og det følger med egen CD, så har du lov til å selge de. Men de fleste vil ikke gi mange tusen ekstra for ekstra programvare. PC'n i seg selv er verdt kanskje 5-6.000 og ingen vil gi 4.000 for programvare de kanskje ikke bruker så mye uansett. Windows XP koster 1.500 (tror jeg), og de fleste med litt datakyndige kamerater, får lett tak i piratkopier og da gidder de ikke kjøpe programmene. Mange har kanskje programmene fra før. Jeg har både Win XP, Office, Photoshop (riktignok 6.0) og mange andre (alle lovlige, originale kopier). Jeg ville ikke kjøpt en PC med masse programmer. Det ville vært å kaste penger ut av vinduet. Nei, selg PC'n og programmene separat.

En eller annen her sa at softwarefirmaer ikke bryr seg om studenter som piratkopierer programmene deres. Det er nok sant. Et eksempel : AVID (som er det mest proffe digitalredigeringssystemet for TV og film) var før nesten umulig å kopiere. Nå er det blitt lettere å kopiere, rett og slett fordi flere og flere potensielle fremtidige redigerere skal kunne lære programmet på gutterommet og deretter ha god kjennskap til det da de kommer ut i arbeidslivet. På den måten vil de fleste TV-stasjoner og filmselskaper holde seg til Avid fordi mange kan det fra før. Ikke ett dumt trekk det.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt Photoshop 7 FINAL i vel 3-4uker i jobb sammenheng!

En kamerat av meg kjøpte nettop ny PC til 10000kr og han fikk med 17" skjerm, XP1800, Silentviking, 256MB DDRRAM, Abit Geforce3-200, 80GB HD, Kabinett+PSU til 700kr, Liteon 24x CD-brenner. NIC, LYD....

Så 10000kr for det der er litt drøyt! kanskje 7000 hvis du er heldig!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-19 18:29, Afseth skrev:

En eller annen her sa at softwarefirmaer ikke bryr seg om studenter som piratkopierer programmene deres. Det er nok sant. Et eksempel: AVID (som er det mest proffe digitalredigeringssystemet for TV og film) var før nesten umulig å kopiere. Nå er det blitt lettere å kopiere, rett og slett fordi flere og flere potensielle fremtidige redigerere skal kunne lære programmet på gutterommet og deretter ha god kjennskap til det da de kommer ut i arbeidslivet. På den måten vil de fleste TV-stasjoner og filmselskaper holde seg til Avid fordi mange kan det fra før. Ikke ett dumt trekk det.

Det du sier her er så rett. Hvem i all verden kan bruke f.eks. AVID DV Express 3.0 i en kommersiell sammenheng?

Ingen, er min påstand. Den dagen du tjener penger på et program, har du vel samvittighet og økonomi til å betale de som utvikler og forsker på dette.

Til alle dere andre som har meninger om prisen på maskinen til Viva: La han få best mulig pris. Selger man, så selger man. Personlig vurderer jeg prisen til kr. 4.000,- som er nevnt tidligere. Og programvaren blir som gummimatter i en bruktbil du kjøper på hjørnet.

Nå er Veslemøy trøtt.

God Internatt gutter og jenter! :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...