Gå til innhold

10.000 for dette ?


Anbefalte innlegg

* 1.33Ghz Amd Athlon CPU /m global win vifte * Abit KT7E hovedkort(støtter alle amd 200Mhz FSB) * 512Mb PC133 SDRAM * 80Gb disk * 40Gb disk * 52x cdrom * Aopen HQ45 midi tower(kabinett) * Riva TNT 2 skjermkort (32mb ram) * Creative soundblaster PCI128 * Logitech trådløs USB mus * PS2 Tastatur * Microsoft Windows XP og XP OFFICE * Adobe Photoshop 7.0 * Microsoft Visual Studio 6.0 * Diverse spill(Counterstrike, Return to castle wolfenstein, ...) Maskinen har ikke vært overklokket og fungerer utmerket.

 

-----

 

Og dette er verdt 10.000 eller ? *lurer*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-05-10 20:43, jgrondal skrev:

Husk at nyeste photshop koster 999$!! = 7000 kroner... Win Xp 1500... Pluss spec. = jeg ville solgt den for ca. 15000!!!



for å si d på en annen måte,Jgrondal ville du virkeligt betalt 15000 for den pc bare for d den har noe dyre programmer,D ville ikke jeg gjort,Max 7-8000kr.

Kjetil

Lenke til kommentar

Hvis du skal selge den, så er det ikke så smart å annonsere med de programmene hvis de ikke er orginal (nu sier du nu ingenting om de er det, men til den prisen så antar jeg at de ikke er orginal :smile: )....hvertfall ikke uten å oppgi hvilket "format" de er i :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-10 20:39, borre skrev:

Hvis software er lovlig (du har lisens?) burde det ikke være noe problem å få solgt kun den for 10.000.


har eg feil,Du har ikke lovt å selge en pc med software på,En lisens følger ikke pc men til den personen som har lisensen,Derfor er ikke PC-en mer verd en 7-8000,ta min pc den er 1år men er ikke mer verd en 8-10000kr,selv har eg betalt ca 30000 kr for den.

Kjetil

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-10 21:43, Kjetil Lura skrev:

har eg feil,Du har ikke lovt å selge en pc med software på,En lisens følger ikke pc men til den personen som har lisensen.


 

Det kan vel umulig stemme? Det er fullt lovlig å selge software, sålenge man ikke beholder en kopi selv.

Det er vel muligens noen restriksjoner med OEM-software (forskjellig fra produsent til produsent), men ellers er nok "full-versjoner" lovlige å selge.

 

Men så var det dette med om softwaren i det hele tatt var lovlig da? :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-11 00:22, borre skrev:

Quote:


Den 2002-05-10 21:43, Kjetil Lura skrev:

har eg feil,Du har ikke lovt å selge en pc med software på,En lisens følger ikke pc men til den personen som har lisensen.


 

Det kan vel umulig stemme? Det er fullt lovlig å selge software, sålenge man ikke beholder en kopi selv.

Det er vel muligens noen restriksjoner med OEM-software (forskjellig fra produsent til produsent), men ellers er nok "full-versjoner" lovlige å selge.

 

Men så var det dette med om softwaren i det hele tatt var lovlig da? :wink:

borre som eg skrev så er eg ikke sikkert,Men eg husker å ha lest d en eller annen plass at du ikke har lov til d,D er vel for å selge mest mulig.??

Kjetil

Lenke til kommentar

Gadd ikke å lese igjennom alle postene (er litt småfull nå) ..

 

Men.. 10.000 hørtes mye for det utstyret..

 

Hadde sjansen til å kjøpe AMD 1700+ og 256 DDR ram, GF3, 40 Gb IBm HD, Abit Kabinett.. Husker ikke helt Hk.. Men det var verdt noen kroner.. Pluss cd spiller, cd brenner ..

 

7-8000 kroner..

 

Glem alt som heter program vare.. Det finnes på nettet uansett. :grin:

 

Måtte redigere litt.. Skreiv DH istedet for HD.. :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: merrin på 2002-05-11 05:26 ]

Lenke til kommentar

God morgen!

 

Hadde du solgt den maskinen for 10000kroner med lovlig programvare, hadde du vært DUM!

Hvis programvare skal bytte eier, må du kontakte den butikken(tror jeg) der du kjøpte programvaren og få dem til å bytte eier, akkurat som om man selger en bil.

Ellers kan det hende at du får en bot en dag på omtent 50000kr fra Adobe.

Photoshop 7.0 har kommet ut det, både for Windows og Macintosh.

Lenke til kommentar

Jeg ville prøvd med 10000.-, men det er vel heller usannsynlig at du får det. Dog er det greit å begynne forhandlingene et sted og ende opp på 6-7000 dersom du er heldig.

 

Om programvare; dersom det er lisensert gir du bare med original CD-er eller lisenser. Utover det ville jeg ikke bekymret meg, det er tross alt ikke en bil det er snakk om. Tviler på at de tar han første og beste med lisens og original CD :smile: Istedet for naboen uten noen av delene.

 

BTW: det er mulig Adobe kan gi bøter i andre land, men i Norge har de så vidt jeg vet ikke den type myndighet. Dvs de må saksøke deg etc etc etc, og dersom de ikke er ute etter å statuere et eksempel, tviler jeg at de tar seg bryet med det.

 

[ Denne Melding var redigert av: kindings på 2002-05-11 07:44 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...