Gå til innhold

Nytt CS brett (Done)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
(...)Nok offtopic, hvordan går det?(...)

Sliter litt med hvordan det skal se ut rundt brette, dvs bygninger og annet stæsj, som gjør det mer realistisk. Må også finne den fordømte leaken, som jeg da ikke (sef) klarer å finne. Point fila hjelper heller lite da det mer ser ut som "Snake" gone bad. Er det rart jeg ser firkanter og tenker i enitites for tida :p

Har bare laget map engang. Hadde en leak da.

 

Det jeg gjordet var å slette litt å litt av mappet, helt til leaken var borte. Så studerte jeg det stedet jeg måtte slette. Tilslutt fant jeg den.

Gjøre slik som man gjør for å finne linjefeil på sånne militærtelefoner altså?

 

Sjekke linjen på midten. Gå den retningen linjen ikke fungerer. Teste midt mellom forrige testpunkt og startpunkt. området blir da mindre og mindre, til slutt finner man feilen..

 

effektivt å gjøre sånn..

 

del mappet i to, og test begge bitene, så går du på den biten som det er leak på, del denne biten igjen i to og sjekk etter leak.. osv..

Lenke til kommentar
Hmmm....Ikke dumt...Men tar vel sin tid....?

Det er der problemet ligger, tiden. Brette er såpass stort med såpass mange flater hvor en leak kan ligge at det kommer til å ta evigheter, noe jeg ikke har tålamod til å gjøre.

 

Andre alternativet jeg har er å overstyre kompile programmene slik at BSP fila blir laget, så kan jeg titte på brette ingame for å se hva som skjer. Problemet der er at det er meget stor sjangse for at du ikke får starta brette pga den leaken.

 

What to do, what to do :p

Lenke til kommentar
Hvordan ligger det an med brettet?

 

Ser veldi bra ut :thumbup:

Prosessen har for tiden stoppet opp (motivasjons feil hos mapper) pga en (BIIIIIIIIIIIP) leak :realmad:

 

Hammer eller ZHLT er heller ikke serlig behjelpelig siden de ramser alle start plassene til spilleren, men forteller ikke hvor leaken er.

 

Når jeg finner den dritten er det bare noen få timers maping så er det ferdig.

Lenke til kommentar

Strippa ned og tror kanskje den er lokalisert. Skal smekke alt sammen igjen og teste.

Men, må innrømme at det har blitt lite jobbing med det. Tenkte at helga skulle brukes til siste fase men så kom en hendelse jeg ikke kunne gå glipp av (GW beta testing) så jeg skal pese på nå :p

Lenke til kommentar

Progsess report: Almost done.

 

Har satt det sammen 1 gang og testa det ut. Jeg fant da ut at det føltes litt for stort ut, så jeg har jekka det ned litt.

 

Brette bruker texture pakken til jOeSmOe og Blazerban (tror jeg han het)

 

Om interesse er der, kan jeg legge ut link til de texture pakkene, samt legge ut en liten beta over brette. Merk, det er bare 1 T spawn og 1 CT spawn, så det blir ikke store spillinga på det, blir bare for testings skyld da.

Lenke til kommentar
Ikke legg ut betaen. :D

 

Hva gjenstår det på brettet nå? Gjøre det mindre?

 

Tar max 1min å lage noen ekstra spawns :S

Innearealet ble alt for stort i forhold til hvordan det skal være. Ute arealet ble fint og stort nok, men så snart jeg kom inn fikk jeg en følelse fra rats brettene :D

 

Det som gjenstår nå er siste puss, legge til diverse objekter for at det ikke skal bli et brett der du ikke kan legge opp taktikk, inngangs måte og fremgangs måte for å fjerne trusselen.

 

Hehe, ja, hadde det bare vært så vel at det bare er å legge til et par ekstra spawns, men brette er kompilert, og det tok 20 minutter totalt, og det gidder jeg ikke bare for en betas skyld, da kan jeg heller bruke de 20 min, legge til det som trenges, og bli ferdig med brette.

 

Vurderte om jeg skulle la det bli et CS brett istede. Er fult mulig å legge til en del hostages på brette.

 

Har også bestemt hvor mange som kan spille per lag, og fant ut at dette brette passer ypperlig til en skikkelig kamp, mellom 2 lag med 16 spillere vær, dvs 32 totalt :D

Skal teste det ut med boter når det er ferdig, Zbots, så får jeg se hvordan de oppfører seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...