Gå til innhold

Nytt CS brett (Done)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Både fremgang og venting. Er nesten ferdig, venter bare på den rette tida til å kompilere det, dvs, når jeg ikke trenger PCn til å spille på :D

Har kompilert det uten så mange objekter på, tok 15 min bare å kjøre VIS på den, så regner med at selve kompileringen kommer til å ta mellom 1 og 2 timer, og være uten PC tilgang i opptill 2 timer, nei fyda, går ikke for min del :blush:

Lenke til kommentar
:love: *Glede seg til det kommer*

Btw, hva er VIS da? Har ikke peil på mapping...

Om jeg ikke tar feil er VIS (Visibility) det som regner ut det som kan sees på brette, dvs all brushene (boksene) som er lagt til. Større brett krever lengre tid for å kjøre dette.

Lenke til kommentar
VIS- the third of the four compiling programs, it takes the .pt2 file from bsp with all the leaf and portal data, and figures out line-of-sight, which leaf portals can see which other leafs. This info is sent to RAD. VIS uses the math coprocessor, but not too much RAM. There is also NETVIS which allows more than one CPU to work on VIS. VIS can be very slow, especially with large and complex maps- time required goes up with the square of the number of leafs. Finally VIS has problems with vertical connections like stairs and mine shafts. Always VIS-full when you can.
Lenke til kommentar
Nå er det ikke mye som gjenstår av arbeid, en liten del av bygningen, kjelleren og et par inngangsmåter til så er det ferdig. Må også fikse litt med kasser og noen småting å gjemme seg bak på de åpne plassene av brette.

Setter herved en dato for en beta av brette. Skal jobbe som bare det og skal, merk skal, være ferdig Fredag 8.oktober. Tidspunkt settes ikke men det blir mellom kl 12 og kl 18. ;)

Kremt :p

Skjer det noe?

Har firkantene gått bort?

Lenke til kommentar

Srry, blir en liten Gabe Newell her, utsettelse. Fikk en del feil under compiln så æ må rett på det. Det innebær blant anna at sniper tårnet må fjernes. Brette vart så høyt at texture greian til enkellte blokke fikk HLRAD til å gå bananas. Skal rett det opp og legg til siste piffen. Almost done :D

Lenke til kommentar
Srry, blir en liten Gabe Newell her, utsettelse. Fikk en del feil under compiln så æ må rett på det. Det innebær blant anna at sniper tårnet må fjernes. Brette vart så høyt at texture greian til enkellte blokke fikk HLRAD til å gå bananas. Skal rett det opp og legg til siste piffen. Almost done  :D

*Glede seg* :D

*Glede seg enda mer* :w00t::w00t:

Lenke til kommentar
Srry, blir en liten Gabe Newell her, utsettelse. Fikk en del feil under compiln så æ må rett på det. Det innebær blant anna at sniper tårnet må fjernes. Brette vart så høyt at texture greian til enkellte blokke fikk HLRAD til å gå bananas. Skal rett det opp og legg til siste piffen. Almost done  :D

*Glede seg mest* lol :p

Lenke til kommentar

*Glede seg mest* lol :p

*Glede seg mer enn mest*

Nok offtopic, hvordan går det?

Lenke til kommentar
(...)Nok offtopic, hvordan går det?(...)

Sliter litt med hvordan det skal se ut rundt brette, dvs bygninger og annet stæsj, som gjør det mer realistisk. Må også finne den fordømte leaken, som jeg da ikke (sef) klarer å finne. Point fila hjelper heller lite da det mer ser ut som "Snake" gone bad. Er det rart jeg ser firkanter og tenker i enitites for tida :p

Lenke til kommentar
(...)Nok offtopic, hvordan går det?(...)

Sliter litt med hvordan det skal se ut rundt brette, dvs bygninger og annet stæsj, som gjør det mer realistisk. Må også finne den fordømte leaken, som jeg da ikke (sef) klarer å finne. Point fila hjelper heller lite da det mer ser ut som "Snake" gone bad. Er det rart jeg ser firkanter og tenker i enitites for tida :p

Har bare laget map engang. Hadde en leak da.

Det jeg gjordet var å slette litt å litt av mappet, helt til leaken var borte. Så studerte jeg det stedet jeg måtte slette. Tilslutt fant jeg den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...