Gå til innhold

Nytt CS brett (Done)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jobber på spreng nå, er litt etter planen, men det kommer seg. Er ferdig med selve bombe plassen, det er de tradisjonelle boksene som skal få seg en smell :p

 

Skal prøve å få det ferdig i løpet av uken. Skal da ha noen beta tester av brette, fiksing av texture og slike små tinger.

 

Så skal prøve å ha det ferdig til neste mandag, blir vel den 27 september ;)

Lenke til kommentar
nice :thumbup: men du må huske å lage et snipertower :devil:

Hm, vet ikke hvor velkommen det er. Folk er ikke akkurat glad i "sniperhorer" etter som jeg har skjønt. Dessuten er jeg selv imot "camper" plasser og sniper tårn, føler ikke brette blir rettferdig om der er camper plasser uansett.

 

Skal tenke over det og se om jeg ikke kan plassere en rettferdig sniper plass. Kanskje rett over bombe plassen. Takker for tipset, skal tenke over det :thumbup:

Lenke til kommentar
Bare et forslag men hvisdet er mulig kunne jo et kjøleskap eller en pall med cola vært en bra ting å bombe. :hmm:

Hehe, problemet er bare å fin texture av det, er ikke det de store texture lagerne (some jOeSmOe et-eller-annet) men skal tenke over det.

 

Tenkte vel det tradisjonelle kasse våpen, sprengstoff eller andre ting som en regjering setter høyest i verdi :p

Lenke til kommentar

*ATSJO*

 

Snuffs, pga forkjølelse er det nesten stans i prosjekte, jobber fremdeles litt med det, men blir mest nysing og snuffsing av det. Likevell har jeg jobbet litt med det, blant annet har jeg lagt til noen nye rom, som dere ikke får se ennå siden jeg glemte lys i dem da jeg kjørte ZHLT :p

 

På denne adressen: http://home.no/net-work/image/cs/

Har jeg lagt til noen bilder. 3 stk.

 

Merk, selve layouten på det dere ser på innsiden blir slik, men der skal legges til en del ting som kan brukes til å gjemme seg bak. Det er jo et lager lokale, så der kommer noen kasser og andre små tinger som skal legges til ved slutten.

 

Noen som også foreslo et snipertårn, så det skal jeg jobbe med nå. Døra på ut gjennom veggen (screen05) og opp en stige til take, og litt lengre opp. Der kommer et lite tårn som har god utsikt over hele ute arealet på frem og bakside. Men, det blir en del ting ute på utearealet som kan brukes til å gjemme seg på så, samt at der blir mange måter å komme seg inn i selve lokalet. Skal også legge det til slik at man kan bevege seg under jorden også, dvs, en kloakk av et eller annet slag.

 

Mer informasjon kommer så snart jeg føler at formen og hodet klarer litt mere.

Lenke til kommentar
Virket litt stort og tomt..Skal du sette inn noen kasser?

Merk, selve layouten på det dere ser på innsiden blir slik, men der skal legges til en del ting som kan brukes til å gjemme seg bak. Det er jo et lager lokale, så der kommer noen kasser og andre små tinger som skal legges til ved slutten.

 

:p

Lenke til kommentar

Å lage brett til CS er forbløffende enkelt, om du bare har tid til å sette deg inn i programmet.

 

Jeg kan anbefale "Hammer". Noen plasser sier det det heter "worldcraft" men det er Hammer som er rette navnet. Er meget bruker vennligt og lett å lære seg.

 

Det neste man trenger er noen WAD filer til Counter-Strike. De WAD filene som Valve laget til Half-Life er bra de, men de passer ikke inn i Counter-Strike. En plass jeg kan anbefale er Wadfather. Adressen er : http://www.planethalflife.com/wadfather/

 

Du trenger også Zoners Half-life tools, ZHLT, for å komprimere brette ned til bsp formatet. De finner du her : http://collective.valve-erc.com/data/docs/.../zhlt253-17.zip

 

Så trenges det noen guider. Du kan finne spesial designa guider til CS maping, men guider til Half-Life fungerer perfekt til CS maping også. http://countermap.counter-strike.net har det meste du trenger.

 

Happy CS map making :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...