ghettotrygve Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 (endret) Heisann.. Jeg vil kvitte meg med min Fijutsi Siemens Amilo D 8830, og skaffe meg en stasjonær PC. Her er hva jeg skal bruke den til: Se på filmer Lage små-filmer.. Windows Movie Maker o.l. Høre på musikk Internett Webdesign - Grafikk og kode Spill som Sims 2 og Total Annihilation (Jeg vil ha en god, stor (17" el. 19") flatskjerm, som takler høy oppløsning, som ikke tar altfor mye plass på skrivebordet - men som ikke bruker opp hele den tilgjengelige summen.)* CD & DVD-brenner Så stor HD som mulig, ikke av den tregeste typen. RAM - så mye som mulig! Tastaur & Mus (Trådløst og optisk) Ethernet-kort 5.1 Lydkort av OK kvalitet Høyttalere som passer til (som man kan få en OK filmopplevelse med..) + Programvare ferdig installert. Jeg vil ha en pakke-PC (skjerm og tastaur&mus kan selvfølgelig kjøpes utenom). Samlet sum 15 000 - 20 000 kr. Noen som har noen gode tips? På forhånd takk! Edit: * Jeg har bestemt meg for denne skjermen : Samsung 19" LCD, Syncmaster 910T Så da er det ute av bildet.. Hva slags kasse kan jeg få for 10-15000 nå da? Edit: Etter å ha surfet litt rundt på mpx.no har jeg fallt for denne PCen : MPX Gamer K8 - K8T800 Athlon64 DDR400 Lurer på om dette er noe å satse på? Hvordan fungerer den sammen med skjermen. Er skjermkortet bra nok for f.eks. Sims 2 ? Endret 19. september 2004 av ghettotrygve Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Skjermkortet er mer enn bra nok, det er ikke det, men min teori er at du kan sette sammen en for en lavere pris, med like komponenter. Jeg tror P4 egentlig er det beste for deg, ettersom du ikke skal spille så mange spill med krav til spillprossessor... Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 skal du kjøpe den MPX pc'en så MÅ du bytte ut skjermkortet, FX5200 holder ikke til kabal engang Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 høres ut som Intel Pentium 4, er tingen for deg. skal du bygge Pc selv eller skal du kjøpe den ferdig bygd? Lenke til kommentar
ghettotrygve Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 Takk for svar! .. tenkte å få den ferdig bygget. De har jo en P4-versjon også.. (på mpx.no) men den er dyrere, og med dårligere komponenter ellers.. Noen som har noen tips om en god PC (uten skjerm) til rundt 10 000, som skal brukes til det som står øverst i denne tråden.. Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 (endret) Er video eller spill prioritert? Isåfall, Video - Intel P4C Spill - AMD Athlon 64 Endret 19. september 2004 av Dingot0m Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå