DrBrowns Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Tenker å kjøpe et Nikon d70 gjennom en bekjent i USA. Vet at det kan by på problemer ang. garanti o.l., men bortsett fra det, er det andre forhold jeg bør se opp for? Tenker bl.a. på om laderen vil virke i Norge. Noen som har erfaringer? Gode eller dårlige.. fyr løs. Lenke til kommentar
Elph Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Dersom du ser bort fra eventuelt ekstra arbeid etc ved garantisaker, så er det ingen grunn til ikke å kjøpe dslr i USA, det er ofte mye å spare, særlig om du gjør det via en bekjent og "glemmer" mva, selv om det selvsagt ikke er lov.... Laderen fungerer fint, de tar fra 110-240V, så det er ikke noe problem, har kun er faring fra Canon EOS300Dd / EOS 10D og der var det bare å bytte yt ledningen fra laderen, det er en standard "radio ledning" slik som man bruker på reiseradioer etc, fås kjøpt på elkjøp for 60 kr eller så, dersom ledning/støplsel er fastmontert på laderen må du enten bytte støpsel selv, ingen stor sak, eller kjøpe ett reiseadaptersett, feks på Elkjøp og bruke overgangen fra amerikansk støpsel til norsk. Denne varianten bruker jeg på min lille Canon Ixus 400 SÅ trå til, rent bortsett fra moralske aspekter rundt eventuell "glemming" av mva og potensielt ekstraarbeid ved garantisaker så er det ikke noe problem, og med pengene du sparer, så har du jo eventuelt til reperasjoner her i norge om det skulle gå galt og... Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 DrBrowns: hvor mye er det snakk om å spare ved å kjøpe i USA? Nysgjerrig jeg... Lenke til kommentar
DrBrowns Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 Prisen på Nikon D70 m/18-70mm koster rundt $1300,-. Med en kurs på 6,80-6,90 blir prisen for pakken ca kr 9000,-. Men så var det moralen i det hele da.. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Prisen på Nikon D70 m/18-70mm koster rundt $1300,-. Med en kurs på 6,80-6,90 blir prisen for pakken ca kr 9000,-. Men så var det moralen i det hele da.. Mens i Norge får du det for 11.000. Garantien (og lovligheten) syns jeg egentlig er verdt prisforskjellen på 2000 kr.. Lenke til kommentar
DrBrowns Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 Ja det spørs om det ikke blir slik til slutt. Hvor finner jeg et Nikon kit til 11000? Enig i at det er å bevege seg i grenseland.. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Ja det spørs om det ikke blir slik til slutt. Hvor finner jeg et Nikon kit til 11000? Enig i at det er å bevege seg i grenseland.. Prisen ligger i overkant av 11.000 på fotovideo.no i Norge, og kanskje noe billigere hos pixeloo.com/norge og scandinavianphoto.se i Sverige (har ikke sjekket prisene der i det siste, men før sommerferien lå de på ca 11.000 i Sverige). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå