Gå til innhold

Hvilke Amerikaner beundrer du mest?

Jihadinmymind

Anbefalte innlegg

George W. Bush (fordi han har tatt avgjørelser som ingen andre ville ta, men alle visste måtte bli tatt)

Bill Gates (fordi han begynte i garasjen sin og nå er verdens rikeste mann)

Alle som har jobbet hardt for å tjene penger til å mate familien (dette gjelder forsåvidt alle mennesker, ikke bare amerikanere. Grunnen til at jeg nevner den her er at det er veldig mange som kom til USA uten noe.)

Dan Brown, Tom Clancy, Stephen King, og alle de andre utrolige forfatterne det landet har skapt

Bob Dylan

Min far, og min bestefar.

Martin Luther King Jr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, det er ikke det jeg sa. Jeg poengterte at jeg så opp til navngitte person på grunn av hans handlinger, ikke på grunn av hans politiske tilhørighet.

Evnen til å resonnere er mangelvare blant enkelte her på forumet ;)

Hvorfor fortjente disse amerikanerene å dø da? Bare fordi du ikke er enig med en regjering kan du ikke hate alle fra det landet. Og selv om ALLE i den bygningen støttet USAs politikk, så fortjente de ikke å dø.

Hvis f.eks Carl I. Hagen ble statsminister i Norge (noe som ikke er umulig), og jeg ikke var enig i hans politikk. Ville det da gi meg rett til å sprenge en blokk med bl.a. deg inni? Nei, selvfølgelig ville det ikke det.

Svar helt ærlig nå. Hvorfor fortjente de amerikanerene å dø? Kjente du alle siden du kan være så sikker?

Lenke til kommentar

Jeg ser vanligvis ikke opp til personer og jeg hater at folk dyrker idoler, men jeg syns faktiskt at Bill Clinton og Bill Gates er det beste personene i Amerika.

EDIT: Liker Bill Gates ikke fordi han har skapt Windows, men fordi han har donert bort såpass mye penger.

Jeg liker Bill Clinton fordi han er en ekte amerikaner, både i oppførsel og utseende, og han var en flink president.

Endret av Nicklas
Lenke til kommentar
EDIT: Liker Bill Gates ikke fordi han har skapt Windows, men fordi han har donert bort såpass mye penger.

Jeg liker Bill Clinton fordi han er en ekte amerikaner, både i oppførsel og utseende, og han var en flink president.

Han har da ikke gitt bort noe særlig hvis man regner i prosenter.

Hva var det som var bra med Clinton?

Lenke til kommentar

Han har da ikke gitt bort noe særlig hvis man regner i prosenter.

Bill Gates har gitt bort utrolig mye, selv når man regner i prosenter. For en stund siden ga Bill Gates bort hele utbyttet sitt da Microsoft delte ut utbytte til sine aksjonærer. Gates donerte over 20 milliarder dollar til veldedige formål. Dette er mye selv for verdens rikeste mann. Mange argumenterer da med at man får skattelette for slike donasjoner, men Gates gir bort mye mer enn hva skattelettet gir tilbake.

En ting er å være istand til å gi bort så mye penger, en annen ting er og faktisk gjøre det. Det er utrolig mange mennesker som aldri ville gitt bort noe som helst selv om de var rikest i hele verden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Nei, det er ikke det jeg sa. Jeg poengterte at jeg så opp til navngitte person på grunn av hans handlinger, ikke på grunn av hans politiske tilhørighet.

Evnen til å resonnere er mangelvare blant enkelte her på forumet  ;)

Hvorfor fortjente disse amerikanerene å dø da? Bare fordi du ikke er enig med en regjering kan du ikke hate alle fra det landet. Og selv om ALLE i den bygningen støttet USAs politikk, så fortjente de ikke å dø.

Hvis f.eks Carl I. Hagen ble statsminister i Norge (noe som ikke er umulig), og jeg ikke var enig i hans politikk. Ville det da gi meg rett til å sprenge en blokk med bl.a. deg inni? Nei, selvfølgelig ville det ikke det.

Svar helt ærlig nå. Hvorfor fortjente de amerikanerene å dø? Kjente du alle siden du kan være så sikker?

Jeg tar ikke stilling til de som dør, eller hvorfor de dør, ei heller hvorvidt de fortjente det eller ikke. Merkelig hvor glad du er i å feiltolke, man skulle nesten tro du ønsker en flamewar elns her?

Lenke til kommentar
Han har bygd opp ett av verdens største firma. Ikke alle får til det. Det står det respekt av.

Tenk om alle hadde bygd opp verdens største firma da! Da hadde ingen egentlig hatt verdens største firma.

Det er gjerne det at han greide det, ikke at han gjorde det, som er det spesielle.

_Julenissen_: han var ikke den eneste faktoren, men han var en veldig viktig en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...