Gå til innhold

Hvilke Amerikaner beundrer du mest?

Jihadinmymind

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ayn Rand, fordi hun utviklet en rasjonell filosofi i den aristoteliske tradisjon ? en filosofi som er i opposisjon til dagens irrasjonelle filosofiske doktriner som subjektivisme, nominalisme, altruisme, sosialisme, abstrakt kunst, etc.

Tipper jeg skal slå et slag for Ayn jeg og. I tillegg så har vi jo store ledere som Abraham Lincoln og Dwight D. Eisenhower.

Lenke til kommentar
Men, har du linker til info om ting han fant ut...

«Han» er en kvinne. :p

Noen lenker:

Ayn Rand er forøvrig også en meget god forfatter av fiksjonsbøker. Hun har blant annet skrevet Atlas Shrugged (De som beveger verden på norsk), en bok som blir kalt kapitalismens bibel og som i De forente stater er den boken som har påvirket nest flest menneskers liv (kun slått av Bibelen). Av andre bøker kan også The Fountainhead nevnes (Kildens utspring på norsk – den norske oversettelsen er imidlertid utsolgt fra forlaget).

Lenke til kommentar
Ayn Rand, fordi hun utviklet en rasjonell filosofi i den aristoteliske tradisjon – en filosofi som er i opposisjon til dagens irrasjonelle filosofiske doktriner som subjektivisme, nominalisme, altruisme, sosialisme, abstrakt kunst, etc.

Var ikke hun russisk? Eller ble hun amerikansk statsborger etterhvert? Husker ikke helt... Ser uansett ikke opp til henne.

Edit: vet ikke hvem jeg ser opp til, men noen her nevnte Hugh Heffner, han er i hvertfall tøff. :p

Endret av T.L
Lenke til kommentar
Edit: vet ikke hvem jeg ser opp til, men noen her nevnte Hugh Heffner, han er i hvertfall tøff. :p

Her er jeg faktisk enig, helt seriøst. Hugh startet med Playboy på en tid da dette ble ansett som meget forkastelig. Han har gått nye veier og han har tjent bra med penger på det. Han ga blaffen i hva alle kritikerne sa. Fulgte sine drømmer med andre ord.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...