Gå til innhold

Knøtt liten PC ??

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er på jakt etter en produsent for en knøttliten pc som er i stand til å kjøre WIN98 eller liknende.

Jeg har ikke behov for spesielt god ytelse, da den skla implementeres et optometrisk spesialinstrument. Det jeg derimot har behov for er plass for et WLAN (802.11b) kort av en eller annen type. (PCI, PCMCIA,CF eller liknende).

Jeg har sett på PCserien til EZGO http://www.ezgo.no/index.htm Men den er i største laget.

Har dere noen forslag?

Hilsen Ciliaris :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er IKKE ment som reklame!!! Jeg holder på med en diplomoppgave, og er på jakt etter en knøttliten pc som kan implementeres i et spesialinstrument.

http://www.siving.hia.no/ikt02/mstran00/diplom/

Problemet er at instumenet har svært begrenset med plass innvendig. Så for å få plass til en pc må den være LITEN !!!... :sad:

Noen forslag?

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Ciliaris på 2002-05-10 20:21 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: Ciliaris på 2002-05-10 20:21 ]

Lenke til kommentar

En pda er bra i størrelse, men problemet er at instrumentet er avhengig av å sende data til et spesialprogram... :sad: Og det kjører på kun W98 /NT4 eller høyere... :sad: Så med mindre man får en PDA til å kjøre 98... :sad:

JEg har tenkt på den gamle toshiba librettoen, men den er dessverre litt for lang igjen... :sad:

OG det at de sier at de har verdens minste pc i reklamen stoler jeg mye på... NOT... :grin:

Lett skal det ikke være...

Lenke til kommentar

hmmm... takk for bygge selv tipset... :grin:

DEt var en nettside jeg ikke har sett før.

Kommer det en PDA som kan kjøre 98 ... ? det hadde vært helt genilat for oss.. :smile:

Jeg har tenkt på iPAQen og Linux... problemet er bare at softwaren finnes ikke for Linux.. og kommer trolig ikke for Linux på lenge enda... :sad:

:smile:

Lenke til kommentar

OQO... :grin:

Hjertlig takk for tipsene... :grin:

og lykke til med Diplomen din... :grin: Det er egentlig gangske gøy når man først har funnet en oppgave som intresserer en... :grin:

OG jeg har vurdert en terminalserver, men jeg er ikke sikker på om instrumentet godttar en slik løsning. Instrumentet krever spesialsoftware oppe og snurrer på vertsmaskinen, og til og med en hardware key "dongel" for å fungere normalt... dessverre finnes denne dongelen bare for paralellport... pr.idag i alle fall...

Det er mulig vi kan skrive noe kode som kan emulere denne softwaren, men det blir i så fall et annet prosjekt... :grin:

Hilsen Ciliaris... :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...