ProXymus Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 (endret) Prøver å mounte windows partisjonen min, på denne måten: mount /dev/hda1 /windows/c Dette går helt bra. Men bare root får tilgang til denne mappen. Vil gjerne at enten en spesiell gruppe eller gjerne alle brukere skal få tilgang til å i det minste å lese av denne partisjonen. Hvordan gjøres dette? Vil gjerne vite hva jeg må sette i /etc/fstab også. Dette er et utrag fra /etc/fstab filen min: /dev/hda1 /windows/c ntfs ro,user 1 0 Endret 18. september 2004 av ProXymus Lenke til kommentar
wil Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 (endret) lim inn denne linja i /etc/fstab fila di så tenker jeg det skal funke: /dev/hdxx /mnt/win_c ntfs user,ro,uid=1000 1 0 xx= den disken og partisjonen du har windows filene dine på. Linux har bare støtte for lesing av NTFS partisjoner såvidt jeg vet, det er visst ikke så lurt å ha skrivertilgang til NTFS partisjoner i Linux. lykke til uannsett. Endret 18. september 2004 av wil Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Du har begrensa skrivetilgang. D.v.s. ikkje oprette nye filer/kataloger og ikkje forandre lengden på filen. Det kan virke totalt unyttig, men er kjekt å ha, for det gjør at du kan instalere ein gnu/linux distr i ei fil på ein ntfs partisjon istadenfor å oprette ein heilt ny partisjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå