Gå til innhold

Bestilt Skjermkort! (var det et godt kjøp?)


PcT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
æ syns ikke det va så got kjøp..:/

Fordi?

Øhøøø... Fordi kjøleren ikke er en referansekjøler fra nVidia, for det at det klokker mere. Og kortet lager alt for lite støy... Og prisen da... 2500,- Nei, vent heller til den stiger opp 1000,- før du kjøper... ;)

 

Neida... Vil gjerne høre hvorfor du synest det ikke er ett bra kjøp...

Var den siktet til meg eller til han?

 

Jeg prøvde og fremheve at han ikke hadde noen begrunnelse for og si at dette var et dårlig kjøp.

 

Jeg synes det er et veldig godt kjøp, er vel et av de beste 6800 non ultra kortene på markedet.

Lenke til kommentar
Bare 128mb  :hmm:

Og?

Er litt lite med 128 MB video minne.

Nja... Er det nå det? :hmm:

Nei. Ikke nå. Men dette kortet holder nok en stund, ihvertfall med 256MB. Om et kort med 128 holder veldig lenge, kan heller diskuteres (ønsker ikke å gjøre dette nå). Skulle jeg ha 6800 eller bedre, ville jeg nok ha gått for 256, om det ikke koster veldig mye mer...

 

Men f.eks. et Radeon 9200 med 256MB holder ikke i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Har du Q-tec er det en ganske stor sjanse at den ikke er god nok. Hvis du har kobla på mange HDD osv

 

Men har du en dyr kvalitets PSU skal det nok gå

Kabinettet heter HQ45 og lagd av A Open (kabinettet). Skriver det som står i brosjyren jeg: Accommodate 250/300W ATX swithching power supply.

Og kabinettet begynner å dra på årene, er vell ca 5 år i hvertfall.

 

Er (eller var) dette en dyr kvalitets PSU?

Endret av Thomaszz
Lenke til kommentar
æ syns ikke det va så got kjøp..:/

Fordi?

Øhøøø... Fordi kjøleren ikke er en referansekjøler fra nVidia, for det at det klokker mere. Og kortet lager alt for lite støy... Og prisen da... 2500,- Nei, vent heller til den stiger opp 1000,- før du kjøper... ;)

 

Neida... Vil gjerne høre hvorfor du synest det ikke er ett bra kjøp...

Var den siktet til meg eller til han?

 

Jeg prøvde og fremheve at han ikke hadde noen begrunnelse for og si at dette var et dårlig kjøp.

 

Jeg synes det er et veldig godt kjøp, er vel et av de beste 6800 non ultra kortene på markedet.

Hehe.. Nei.. Den var rettet mot han andre... :D Han synest det var ett dårlig kjøp, uten å begrunne det... Så jeg begrunnet det for han...

Endret av Prebo
Lenke til kommentar
fredriku: ja mente asus 6800gt 128mb ram ja ;)

fordi han med einstein bilde spurte om MSI kortet med 12 pipes var bedre enn det 6800 gt 128mb med 12 pipes :p

Altså, ASUS sitt GT-kort med 128mb har 16 pipes, IKKE 12. Mulig jeg misforstår deg, men det tror jeg ikke. Det er klart ASUS er et bedre kjøpt til 350 kr mer, fordi du faktisk da har et rent GT kort. Når du skal modde MSI kortene, så går ikke det ann med orginalbiosen. Mulig det vil funke med en annen.. Men vet som sagt lite.. Kjøling = MSI, ikke viktig med kjøling = ASUS. Blir ikke enklere..

Lenke til kommentar

For å være på den sikre siden i forhold til kvalitet/ytelse må jo bare MSI GeForce 6800 GT 256MB-kortet bli kjempebra!?

 

Et ekte GT-kort med MSI-kvalitet. Noen erfaringer/formeninger?

 

Jeg har selv allerede bestillt og returnert et defekt Asus 6800 GT 128MB-kort. Derfor fikk jeg dessverre aldri testet Asus-kortet. Derimot er MSI 6800nu 128MB-kortet flittig testet av forumsdeltagerne med bra resultat.

Lenke til kommentar

Fikk det på Lørdag. Kjørte 3dmark og fikk elendige 7223 :no: . Mens dere får 8633 uklokket. Så prøvde jeg å klokke med Rivatuner, kjørte 3dmark fikk noe over 8000 :(

 

Men nå får jeg ikke mer enn 2056 :no::no::no: , med 380/814 mer vill den ikke.

Alle nye drivere er instalert, tar bare de 4 første testene i 3dmark.

 

Noen som vet hva som er galt??

Endret av Thomaszz
Lenke til kommentar
Fikk det på Lørdag. Kjørte 3dmark og fikk elendige 7223 :no: . Mens dere får 8633 uklokket. Så prøvde jeg å klokke men Rivatuner, kjørte 3dmark fikk noe over 8000 :(

 

Men nå får jeg ikke mer enn 2056 :no::no::no: , med 380/814 mer vill den ikke.

Alle nye drivere er instalert, tar bare de 4 første testene i 3dmark.

 

Noen som vet hva som er galt??

Sikkert en form for driverkomplikasjoner. Har du installert nyeste AGP drivere, samt drivere til chipset og hovedkort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...