Svelge Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Jeg har en AMD XP 3200+ som jeg kjøler ned en coolermate ICEcube Idle tempraturen ligger på rundt 40º C, etter å kjørt en stund på 100% load går den opp til 60-63ºC. Og dette uten noen form for overklokking. Er dette en normal tempratur? Jeg mistenker at vifta ikke sitter godt nok på. Om jeg isåfall må justere, skal jeg da fjerne gamel kjølepasta eller kan jeg bruke den gamle på nytt? Lenke til kommentar
Rockmann Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 du vet jo ikke om tempen er riktig da Lenke til kommentar
Domi9q Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 hmm vi har ihvertfall amd xp2600 på denne maskinen, og denne ligger på rundt 67 grader 100%, mens ca 45 idle. Men så har jo denne stock kjøling. Har du noen kabinettvifter? Lenke til kommentar
Rockmann Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 min data AMD 2500 ligger på 49 grader idle og 55 grader load har en kabinettivfte Lenke til kommentar
twhangzthroye Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 min data: intell pentium III 800 Mhz ligger på 40 i snitt, ikke verst for en eldgammel hp pavillion Lenke til kommentar
Rockmann Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 men poenget er at jeg tviler mer og mer på den cpu tempraturen Lenke til kommentar
Domi9q Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 (endret) hva er det du bruker til å overvåke temperaturen med? På min egen pc har jeg dual cpu vifte, det vil si at 2 vifter er satt sammen. Der har jeg ca 40 grader idle og 54 grader max. Med den ekstra vifta reduserer jeg 5-10 grader Har xp2800 som jeg har klokka til 3000 Endret 18. september 2004 av Domi9q Lenke til kommentar
Svelge Skrevet 18. september 2004 Forfatter Del Skrevet 18. september 2004 (endret) Takker for alle svar. Fint å se at noen har tid til å hjelpe en frustert student en lørdagskveld. Jeg bruker et program som fulgte med hovedkortet til (unified system diagnostic mananger) + at jeg har en shutdown funksjon på hovedkortet. Shutdownen satte jeg på 65º C. Da slo maskina seg av etter omtrent 15 min med doom3. Senere flyttet jeg shutdown tempraturen til over 70º C. Etter det slo ikke maskina seg av lengre. Jeg har ingen kabinettvifte. Den eneste vifta i boksen er cpu-vifta. Grunnen til at jeg reagerer på tempraturen er at vifta er så diger, og at pakningen var merket med store bokstaver "MADE FOR OVERKLOKKING" eller noe i den duren. Med andre ord skulle den være i stand til å yte mer enn hva den gjør... [quote] men poenget er at jeg tviler mer og mer på den cpu tempraturen [/quote] Jeg skjønner ikke helt hva du mener Rockmann: Mener du at det noe galt med software (at software forandrer tempraturdata som den får fra hovedkortet) eller at den leser av feil tempratur? Har ingen ekstern tempraturmåler, og det frister heller ikke å fjerne vifta for å måle den eksakte tempraturen på cpu. Endret 18. september 2004 av Svelge Lenke til kommentar
Domi9q Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Etter hva jeg har hørt så er ikke den temperaturen du leser på pc'en 100% stolbar. Burde ha en Prøv å ta av dekslet på kabinettet slik at den får frisk luft, og se om det hjelper å få ned temperaturen Dessuten, sjekk om vifta på psu'en blåser varm luft inn eller ut av maskinen. Lenke til kommentar
Svelge Skrevet 18. september 2004 Forfatter Del Skrevet 18. september 2004 PSU ligger i et lukket system, den ene vifta der blåser kun luft ut, ingenting går ned i kabinettet. Skal åpne døra og se om det hjelper. Lenke til kommentar
Domi9q Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 hjalp det noe med døra åpen eller? Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 hjelper jo ikke å ha en gedigen cpu kjøler, så lenge samma varme lufta går igjen og igjen Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Kjør opp mskinen i doom og spill mye, etterpå kjenner du på ribba. Er den ubehagelig varm så kommer ikke den varme luften ut, hvis den er kjølig så er noe galt mellom prosessor og ribbe. dette er en annen test du kan ta Håper det er en vifte på ribba :-/ Lenke til kommentar
nyland Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Jeg mistenker at vifta ikke sitter godt nok på. Om jeg isåfall må justere, skal jeg da fjerne gamel kjølepasta eller kan jeg bruke den gamle på nytt? Du må fjerne den gamle kjølepastaen og legge på ny. Dersom du ikke har en eller flere kabinettvifter så kan det være det som er problemet ditt. Luften i kabinettet blir bare varmere og varmere dersom ikke den varme luften blir transportert ut av kabinettet. Problemet kan sansynligvis fjernes ved hjelp av en eller flere vifter..... tror jeg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå