ratata Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Har akkurat freista å sette saman ei ny maskin, men dette gjekk naturlegvis ikkje smertefritt. Satt i alle delane og prøvde så å starte maskina, maskina starta på ein måde, men ville ikkje visa bilete. Då resetta eg cmos berre for å sjå om det var det som var feilen, når eg restarta fekk eg bilete og alt såg ut til å vere bra... men nei... Etter neste restart igjen skjedde det same som i byrjinga, og slik har det vore etter sikkert 20 restartar. Det hender at hk'et byrjer å pipe, men dette skjer ikkje alle gongene. Delene er som fylgjer: MSI K7N2-VL nforce2 400-mcp hovedkort AMD Sempron 2200 1.5 ghz cpu Twinmos 256mb ram Sapphire Radeon 9200 se 128mb Mulig dette var noko uklårt, men er det nokon som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 1. Er du sikker på at det er god kontakt mellom CPU og kjøleren? 2. Sjekk at du kjører med korrekt FSB i BIOS, i tilfelle den ikke har justert seg automatisk. Lenke til kommentar
ratata Skrevet 18. september 2004 Forfatter Del Skrevet 18. september 2004 1. Skal sjekke, men det har nok svært lite med saken å gjera... 2. Tingen er at maskina ikkje gjev meg noko bilete, den slår seg på og går... I starten får eg heller ikkje noko "bip", så i realiteten så startar ikkje maskina; difor kan eg utelukke at det er noko gale med skjermkortet... Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 se efter om rammen er shikkerlig satt ned i slotten, eventuelt om den er defekt. defekt ram = svart skjem ved oppstart Lenke til kommentar
FunC Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 har aldri opplevd at defekt ram gir svart skjerm. Derimot har jeg erfart at defekt cpu gir svart skjerm, defekt hk kan også gi svart skjerm og defekt skjermkort kan også gi svart skjerm... Har du mulig het for det ville jeg testa alle delene i ei anna maskin for å se om du kommer fram til noe. Også ramen.. Lenke til kommentar
ratata Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 Kan det hende at det er noko problem mellom Sempron og hovudkortet, at kortet ikkje støttar sempron elns.? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Det finner du jo ut hvis du sjekker sidene hos MSI. Lenke til kommentar
ratata Skrevet 20. september 2004 Forfatter Del Skrevet 20. september 2004 dei sidene er svært dårlege... eg finn ikkje eingong hovudkortet. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 (endret) Er kortet ditt rødt eller grønt? Og ser du hva slags MSI kode det har, f.eks.: (MS-6729, MS-6570 osv, osv.)? Jeg vet at K7N2 støtter Sempron, så da er det nokså stor sjanse for at de andre i K7N2- serien også gjør det. Endret 20. september 2004 av Rayline TWB Lenke til kommentar
ratata Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 Grønt hovudkort... MS nummeret sto ikkje på hovudkortet (ivertfall ikkje mellom pci slotane der dei pleier stå), men på manualen står det 6729 Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Det er vel dette da......:-) http://www.msicomputer.com/product/p_spec....K7N2-V&class=mb Det står jo ingenting om Sempron der da, så..... Står support for Athlon, Athlon XP og Duron. Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 (endret) Hadde nøyaktig samme problem i kveld med en pc jeg skal bygge for en kompis. Først pip, deretter ingenting, så resatte jeg cmos, kom inn med bilde og alt, deretter aldri igjen. Hva i all verden kan være galt? Testa rammen, cpu og skjermkort i min egen maskin, funka helt fint. Dette sier meg at det MÅ være hovedkort evt strømforskyning, noe som er heller utenkelig! Jeg bytter HK i morgen og skal oppdatere deg på emnet! Forøvrig er hardware - Amd Xp-m 2400+, 2x512 pc3200 elixir eller no, nf7-S2G. En annen ting. Jeg skal ha nytt hk nå, til overklokking, da nf7 saken gikk til helvete. Trenger noe som kan kjøpes i oslo-området. Noen gode tips? Endret 28. september 2004 av gthaman Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 (endret) det kan godt hende du må flashe hk til nyeste bios for å få det til å bli kompis med sempron cpu'en din edit: til overklokking av xp-m cpu'er er det kun et HK som gjelder og det er nf7-s v2.0. for all del ikke bland det med nf-7s2 som er mye dårligere til sånt Endret 28. september 2004 av Spirre Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Nf7-s har jeg selv, men er ikke i stand til å finne et eneste kort i en oslo butikk... Jeg vet forsåvidt bare om datakjeden og digital impuls, noen andre tips? Lenke til kommentar
ratata Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 alt ordna seg med ei oppdatering av bios... Lenke til kommentar
PoWerFeeD Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 alt ordna seg med ei oppdatering av bios... hvordan fikk du oppdatert bios uten noen form for bilde?! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå