Gå til innhold

Er hovudkortet mitt øydelagt\defekt?

ratata

Anbefalte innlegg

Har akkurat freista å sette saman ei ny maskin, men dette gjekk naturlegvis ikkje smertefritt. Satt i alle delane og prøvde så å starte maskina, maskina starta på ein måde, men ville ikkje visa bilete. Då resetta eg cmos berre for å sjå om det var det som var feilen, når eg restarta fekk eg bilete og alt såg ut til å vere bra... men nei... Etter neste restart igjen skjedde det same som i byrjinga, og slik har det vore etter sikkert 20 restartar. Det hender at hk'et byrjer å pipe, men dette skjer ikkje alle gongene.

Delene er som fylgjer:

MSI K7N2-VL nforce2 400-mcp hovedkort

AMD Sempron 2200 1.5 ghz cpu

Twinmos 256mb ram

Sapphire Radeon 9200 se 128mb

Mulig dette var noko uklårt, men er det nokon som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Skal sjekke, men det har nok svært lite med saken å gjera...

2. Tingen er at maskina ikkje gjev meg noko bilete, den slår seg på og går...

I starten får eg heller ikkje noko "bip", så i realiteten så startar ikkje maskina; difor kan eg utelukke at det er noko gale med skjermkortet...

Lenke til kommentar

har aldri opplevd at defekt ram gir svart skjerm. Derimot har jeg erfart at defekt cpu gir svart skjerm, defekt hk kan også gi svart skjerm og defekt skjermkort kan også gi svart skjerm...

Har du mulig het for det ville jeg testa alle delene i ei anna maskin for å se om du kommer fram til noe. Også ramen..

Lenke til kommentar

Hadde nøyaktig samme problem i kveld med en pc jeg skal bygge for en kompis.

Først pip, deretter ingenting, så resatte jeg cmos, kom inn med bilde og alt, deretter aldri igjen. Hva i all verden kan være galt?

Testa rammen, cpu og skjermkort i min egen maskin, funka helt fint. Dette sier meg at det MÅ være hovedkort evt strømforskyning, noe som er heller utenkelig!

Jeg bytter HK i morgen og skal oppdatere deg på emnet!

Forøvrig er hardware - Amd Xp-m 2400+, 2x512 pc3200 elixir eller no, nf7-S2G.

En annen ting. Jeg skal ha nytt hk nå, til overklokking, da nf7 saken gikk til helvete. Trenger noe som kan kjøpes i oslo-området. Noen gode tips?

Endret av gthaman
Lenke til kommentar

det kan godt hende du må flashe hk til nyeste bios for å få det til å bli kompis med sempron cpu'en din

edit: til overklokking av xp-m cpu'er er det kun et HK som gjelder og det er nf7-s v2.0. for all del ikke bland det med nf-7s2 som er mye dårligere til sånt

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...