Prelude Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 jeg mottok nå nettopp ett 'defekt' hovedkort hvor den tidligere eieren hadde ett uhell ved montering av kjøleribben og skrujernet som ble brukt for å feste ribben glapp og skadet hovedkortet. nå har jeg studert kortet og etter mine øyner så ser det ut som skrujernet traff en motstand og knuste den og skadet ingenting annet på kortet. slenger ved to bilder av kortet. så det jeg lurer på er om det muligens er mulig å bytte ut den ødelagte motstanden med en ny motstand? PS. hovedkortet er ett Asus A7N8X-VM/400. ett lite søtt m-ATX kort med innebygget grafikk.. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Det er vel bare å ta frem loddebolten å teste Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 mhh.. problemet ligger vel i å finne ut hvor stor den motstanden er og jeg er ingen elektro-ingeniør.. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Motstanden på det hovedkortet heter L37, så det er "bare" å finne noen som da sitter på hovedkort informasjonen om komponentene der, så skal størrelsen stå. Eventuelt finn en idiot som lar deg lodde av sin, og måle den da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå