Ronnyb Skrevet 8. november 2001 Del Skrevet 8. november 2001 Hvilken temperatur skal P4 478 1.5Ghz ligge på med Original Vifte. Min CPU kjører på et Aopen AX4BS PRO hovedkort og temperaturen ligger på godt over 60 grader. Jeg synest selv at dette var ganske varmt. Håper på svar! Lenke til kommentar
Crozzfire Skrevet 8. november 2001 Del Skrevet 8. november 2001 Jeg har akkurat det samme problemet! Min prosessor blir også altfor varm! :-/ Jeg har en P4 1,7 GHz. Med arctic silver kjøling og zalman vifte. Fatter ikke hva som er gæærnt. Vifta står og bråker som bare det, men det er fortsatt varmt :-/ Plz hjelp! Lenke til kommentar
Crozzfire Skrevet 8. november 2001 Del Skrevet 8. november 2001 Vær så snill og svare hvis det er noen som vet noe som kan hjelpe på dette, det er virkelig plagsomt... Tør nesten ikke å gjøre noen ting på PC'n når den blir så varm. Litt mer om hva som skjer hos meg: Idle(BIOS): 36-45 grader. Noen ganger oppe i 50. Oppstart: Når såvidt 53 grader. Spill(bl.a. UnrealTournament): Ofte over 56 grader. Den har ikke kommet over 60 grader enda, men da har jeg satt på automatisk shutdown hvis den blir så varm. Lenke til kommentar
arn.gab Skrevet 9. november 2001 Del Skrevet 9. november 2001 hiv pentiumen ut av vinduet og kjøp amd 1400/266 har idle på ca.42 grader og full load på 46-47..og det med en"søppelkjøler" og tro bare ikke at det ikke er sant! har nemmelig dobbelt sjekka med digitale termometer.. Lenke til kommentar
Ronnyb Skrevet 9. november 2001 Forfatter Del Skrevet 9. november 2001 Men er det ingen som vet hvor varm P4 CPUen skal være. Vil vite om det er noe galt med min vifte eller om alle har det sann. Lenke til kommentar
Ronnyb Skrevet 9. november 2001 Forfatter Del Skrevet 9. november 2001 Jeg fant en tabell på Intel sin egen side. http://support.intel.com/support/processor...rmal.htm#Table2 På min CPU her står det at Maximum Case Temperature er 73 grader. Men det jeg lurer på er om Maximum Recommended Fan Inlet Temperature er den temeraturen som du måler på CPUen ?? Lenke til kommentar
Ronnyb Skrevet 9. november 2001 Forfatter Del Skrevet 9. november 2001 Fant enda en tabell! Her ser det ut til at min 1.5 Ghz skal ligge på ca 73 grader. http://support.intel.com/support/processor...s/sspec/p4p.htm Håper dette er til nytte for andre også :smile: Lenke til kommentar
Wartech Skrevet 9. november 2001 Del Skrevet 9. november 2001 Quote: On 2001-11-09 08:33, Ronnyb skrev:Jeg fant en tabell på Intel sin egen side.http://support.intel.com/support/processor...rmal.htm#Table2På min CPU her står det at Maximum Case Temperature er 73 grader. Men det jeg lurer på er om Maximum Recommended Fan Inlet Temperature er den temeraturen som du måler på CPUen ?? Maximum Recommended Fan Inlet Temperature er tempraturen forran vifta på prosessoren. Lenke til kommentar
Crozzfire Skrevet 9. november 2001 Del Skrevet 9. november 2001 hm... skal den virkelig være så varm? OVer 60 grader høres mye ut. Så på en test-film av Pentium4 at den ikke gikk over 29, men det er vel ikke til å stole på... Men allikevel høres alt over 60 grader alt for mye ut. 50 Grader også for den saks skyld. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 9. november 2001 Del Skrevet 9. november 2001 Tempen er alt for høyt ja..... Skaff dere peltier kjøling, standard vifter sux. intel har brae prossesor... skal du ha prossesor med lite varme kast heller amd sine ut av viduet... amd 1.4ghz produserer 100watt varme og det er dobbelt så my som intel sine.. hmm sier litt. Intel rox på varme Amd rox på ytlese =) Lenke til kommentar
mr.a Skrevet 9. november 2001 Del Skrevet 9. november 2001 jeg kjører pentium 4 med abit th7 II-raid, cpuen er målt til idle 30,7-31C og max load på 39,2C med swiftech mc462 :razz: Lenke til kommentar
mr.a Skrevet 9. november 2001 Del Skrevet 9. november 2001 et lite ekstra tips... bruk ALDRI standard "boxed" kjøler! heller ikke minnet!! kjøp uten kjøler, og kjøp heller swiftech mc462! rundt 1000,- på microplex, da kan du overklokke ganske mye også. :smile: Lenke til kommentar
kindings Skrevet 9. november 2001 Del Skrevet 9. november 2001 Maximum Recommended Fan Inlet Temperature er i praksis høyest anbefalt temp i kabinettet(rundt viften), dvs den luften som blir "sugd" inn gjennom viften og videre på kjøleribbene(regner med at dette i hovedsak gjelder standardviften). Maximum case temperatur er max målbare temperatur på casingen til prosessore, regner med at det innebærer at det er noe metallgreier(casing) rundt selve prosessorkjernen som er noe varmere enn målt temp. Dette er ganske standard ingeniør uttrykk, så jeg regner med at min tolkning er ~99% riktig. Lenke til kommentar
Xoduz Skrevet 10. november 2001 Del Skrevet 10. november 2001 Hrm.. Før øyeblikket kjører min P4 1.7 (socket 478) på 25.5 grader, og jeg har ennå ikke sett den på over 30 grader. Jeg kjøpte prosessoren "boxed", og bruker vifta jeg fikk sammen med den. Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 10. november 2001 Del Skrevet 10. november 2001 Samcki: En 1.4 original, uoverklokka skal ha en heat output på ca. 72w i følge spec'a til AMD - IKKE 100w. En overklocka Athlon med end del estra volt til CPU kan derimot komme ganske høyt.. Det er egentlig en liten misforståelse ute å går, AMD-CPU'er har ikke nødvendigvis så veldig mye større heat output enn P4, men siden P4 "throttler", dvs, skrur seg ned i hastighet/effekt holder den seg mye kaldere. http://support.intel.com/support/processor...s/sspec/p4p.htm Ser bare på den linken, der ser du at en P4 2 ghz (som jo på sett og vis blir ganske tilsvarende en 1.4 Athlon) suger rundt 70-75w.. Mvh DFN Lenke til kommentar
Crozzfire Skrevet 10. november 2001 Del Skrevet 10. november 2001 hmm. skjønner fortsatt ikke hvorfor min 1,7 blir så varm. Bruker ikke standard vifte, men en Zalman vifte. Kanskje det blir for varmt på hovedkortet? Lenke til kommentar
Crozzfire Skrevet 10. november 2001 Del Skrevet 10. november 2001 jeg har forresten 423 pin socket Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 10. november 2001 Del Skrevet 10. november 2001 Quote: On 2001-11-10 15:28, Crozzfire skrev:hmm. skjønner fortsatt ikke hvorfor min 1,7 blir så varm. Bruker ikke standard vifte, men en Zalman vifte. Kanskje det blir for varmt på hovedkortet? Har du et godt ventilert kabinett og bruker varmeledende pasta av høy kvalitet? Lenke til kommentar
Crozzfire Skrevet 10. november 2001 Del Skrevet 10. november 2001 tja.. den blir like varm selv om jeg har kabinettet åpent. Bruker Arctic Silver 2. Lenke til kommentar
khosethl Skrevet 12. november 2001 Del Skrevet 12. november 2001 Mange HK rapporterer feil CPU temp, har selv erfart at temperaturen stiger med inntil 10C etter en bios update, mål tempen med er termometer, og en ting til, kræsjer maskinen din? Hvis ikke er det jo ikke noe galt. Du har kanskje hørt: "Don't fix it if it ain't broken" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå