audhage Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 (endret) God aften Er det noen som vet hvordan man ta ut en prosessor av hovedkortet? Og hvordan man behandler den utenfor på en trygg måte? Mvh Audun Endret 18. september 2004 av audhage Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Du fjerner kjøleren og løfter denne hendelen på siden av sokkelen oppover til den er rett opp, så løfter du ut cpu og legger denne på en antistatisk pose eller lignende. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Deretter tar du en Q-tips og dypper den i litt rødsprit, og vasker av kjølepastaen som er på den CPU'en som du tok ut. Deretter tar du den nye CPU'en og påfører et meget tynt lag kjølepasta på den, og monterer den i sokkelen - setter på kjøleren igjen - og vips - du har skiftet CPU. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 (endret) Så når det gjelder å ha på goop så se denne goop guiden! Endret 18. september 2004 av teknikeren Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Når du tar av kjøle ribba prøv og ungå og lirke den for mye ut. Dette kan i verstefall skade kjernen. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Deretter tar du en Q-tips og dypper den i litt rødsprit, og vasker av kjølepastaen som er på den CPU'en som du tok ut. Deretter tar du den nye CPU'en og påfører et meget tynt lag kjølepasta på den, og monterer den i sokkelen - setter på kjøleren igjen - og vips - du har skiftet CPU. Eller isopropanol, etanol osv. Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Åsså kalt heimbrent. Codename: HB. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Husk å være litt forsiktig med Arctic Silver pasta, og annen pasta som leder strøm... Jeg ødela nesten pcen pga. det kom litt mellom pinnene da jeg griste veldig... Ett BAD i blå isopropanol løste så vidt problemet... Om du hadde nevnt hvilken prosessor så hadde det vært lettere å gi nøyaktig forklaring, kanskje T.o.m. bilde... Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Deretter tar du en Q-tips og dypper den i litt rødsprit, og vasker av kjølepastaen som er på den CPU'en som du tok ut. Deretter tar du den nye CPU'en og påfører et meget tynt lag kjølepasta på den, og monterer den i sokkelen - setter på kjøleren igjen - og vips - du har skiftet CPU. Eller isopropanol, etanol osv. Jepp! Mye bedre enn fete rødspriten. Lenke til kommentar
viranth Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Brukte White Sprit på min, funket som bare det. Bruke qtip, ta et papir rundt qtippen etter man har dyppet den nedi, slik at man får vekk det meste og det bare er fukt igjen. Da blir det bra =) Lenke til kommentar
Snask Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 inneholder ikke rødsprit litt olje og vil legge et lite lag igjen på prosessoren? eller er dette bare whitesprit kanskje... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 inneholder ikke rødsprit litt olje og vil legge et lite lag igjen på prosessoren? eller er dette bare whitesprit kanskje... White spirit er petroleumsbasert og vil derfor legge igjen et lag med olje, rød sprit er alkoholbasert (etanol) og vil i teorien ikke legge igjen noe som helst, men siden den er tilsatt en god del stoffer (rødfarge, brekkmiddel osv) kan det godt være det ligger en del rester igjen. Lenke til kommentar
audhage Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 Takker. prosessoren min er foresten en pentium4 2.4GHz. Audun Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Brukte White Sprit på min, funket som bare det. Bruke qtip, ta et papir rundt qtippen etter man har dyppet den nedi, slik at man får vekk det meste og det bare er fukt igjen. Da blir det bra =) White spirit inneholder fett som legger seg som en tynn hinne mellon CPU og kjøler, og det resulterer i dårlig kjøling. Jeg bruker ren ACETON. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Brukte White Sprit på min, funket som bare det. Bruke qtip, ta et papir rundt qtippen etter man har dyppet den nedi, slik at man får vekk det meste og det bare er fukt igjen. Da blir det bra =) White spirit inneholder fett som legger seg som en tynn hinne mellon CPU og kjøler, og det resulterer i dårlig kjøling. Jeg bruker ren ACETON. Aceton er også petroleumsbasery (oljebasert) dvs at det kan ligge igjen oljerester, men pga. den sinnsyke fordampingen (den er nesten ekstrem) er det vel lite sannsynlig. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Det aller sikreste angående rensemiddel er vel å kjøpe kondensfjerner på bensinstasjonen til 15,- Denne inneholder opp til 99% isopropanol. Og man blir skikkelig ør i huet av den! Lenke til kommentar
viranth Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Brukte White Sprit på min, funket som bare det. Bruke qtip, ta et papir rundt qtippen etter man har dyppet den nedi, slik at man får vekk det meste og det bare er fukt igjen. Da blir det bra =) White spirit inneholder fett som legger seg som en tynn hinne mellon CPU og kjøler, og det resulterer i dårlig kjøling. Jeg bruker ren ACETON. Joda, kunne sikkert fått 30C idle i steden for 32C som jeg har nå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå