Theo343 Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Har lett en del etter div. kort, men ikke godt å si hvilket man får mest for pengene. Skal bruke det til en server som både skal være filserver og en del andre funksjoner som krever litt CPU og minne etc. En annen ting er så billig som mulig minne til oppsettet. 1-2GB Lenke til kommentar
alex_x Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Hva med dette hovedkortet til kroner 791. Det har både CSA basert nettverkskontroller, integrert grafikk og støtter 800 MHz FSB. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. september 2004 Forfatter Del Skrevet 18. september 2004 Perfekt kort ja! Liker også intel kortene. Hadde det i tillegg hatt firewire så hadde det virkelig vært perfekt, selv om jeg ikke spesifiserte det. Tanken var eksterne firewre kabinetter som tillegg for å spare CPU bruk(iom at USB bruker CPU mer enn firewire). Men er det aktuelt vil jeg ikke ha PCI firewire da det vil det "forstyrre" PCI raid kontrolleren. Men ellers er det et perfekt kort, virkelig bra innspill Lenke til kommentar
alex_x Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Når det gjelder FireWire er både de som er integrert på hovedkortet og PCI tilleggskort koblet til den samme PCI bussen. Sånn sett vil en integrert FireWire kontroller "forstyrre" et PCI Raidkort like mye som et PCI tilleggskort. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. september 2004 Forfatter Del Skrevet 18. september 2004 Ok, så på 478 kortene så får man ikke firewire kontrollere som går utenom PCI bussen? Er klar over det du nevner sånn ellers Lenke til kommentar
alex_x Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Det stemmer for de aller fleste s478 kortene. Det finnes også s478 kort med 2 PCI busser, men de koster noe mer. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. september 2004 Forfatter Del Skrevet 18. september 2004 Ok . Men da ser jeg ikke planar og dedikert firewire som noe stort behov og kortet hadde glimrende USB2.0 muligheter og en PCI Firewire kontroller koster minimalt hvis jeg får behovet, og det vil være sjelden begge enheter vil ha trafikk samtidig . Lagde nylig en tråd der jeg spør om prosessor... hvis du kunne tatt en titt? Går for det kortet du nevnte, var virkelig midt i blinken for mitt behov! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå