Gå til innhold

Passer dette sammen???

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har akkurat vært en tur innom den lokale Zoo sjappa og kikket der fant jeg en Vannpumpe Som Pumper 1200 l/h Til kun 219.50 kr !!

Jeg skal finne ut om denne passe med Giant Radiatoren fra 3dfxcool.no og Maze 3,Som jeg kan velge 1/2 eller 3/8.Hvilken Tilkoblig må pumpe ha for at jeg skal kunne bruke 1/2 eller 3/8 ??

Jeg leste At Radiatoren Hadde 10 mm Tilkoblinger...hvilken slange må jeg da ha?? Kan noen hjelpe meg?? Er 1/2 10 mm ?? eller?? Eventuelt kan jeg "Krympe" slangen slik at den ikke lekker ved tilkoblingen??

Jeg spør sikkert dumt,pga jeg vet ingenting innen vannkjøling :smile:

PLZ Svar meg

(Jeg må kjøpe pumpa så fort som muligt hvis den passer pga de hadde bare 1 igjen :smile:

Intel P4 [email protected] NW max temp 60 grader (146x18)

Ati Radeon 8500LE 288/281

Abit SD7-533

Samsung Pc2700 DDR 166@183 Cas2

WD 60 gb 5400 rpm

17" Samtron

Chieftech Server Tower Sølv

9698 3dmarks 2oo1SE

[ Denne Melding var redigert av: Prog_Kick på 2002-05-10 18:33 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3/8 er 9 mm 1/2 er 12 mm

De fleste slanger inkl vinyl, fortrinsvis uarmert, kan utvides og krympes i mellom de målene.

Enkleste måten og krympe en slange på er og bruke varmluft, og elektrotape på enden, før du monterer den.

Blir ikke det bra, så kan du kappe et par cm slange i rett dim, og sette den først på nippelen, så trer du den tykke slangen utover den.

Med denne måten så kan du bruke flere forskjellige slanger, og til slutt omså bruke 20 mm slange på 5 mm nippel :wink:

Lenke til kommentar

Tror neppe du får 20mm slange på 5mm nippel, men skjønner ideen. :wink: En måte å feste slangen på hvis den ikke er fullt så løs (i tillegg til slangeklemme), er å kutte av en liten bit av slangen, og sette den utenpå hovedslangen som skal på nippelen. Den lille biten som ble kutta av strammer da opp hovedslangen, og med en slangeklemme utenpå der sitter det knallbra (har bare brukt det på silikonslanger med 1mm indre diameter, kanskje 3mm utvendig eller noe, men der funker det i alle fall knall. Kan ikke se noe grunn til at det ikke skal gjøre det med større slanger.)

Lenke til kommentar

Jeg sitter med Pumpa nå,Det er en Azoo PowerHead 1200, og har en løftehøyde på 135 cm..dette bør vel holde ??

Den har 12 mm tilkobling..Da må jeg vel krympe den for å få den festet på Giant Radiator fra 3dfxcool.no ??

Hvordan skal jeg Gjøre dette? Holder det med en slangeklemme??

Lenke til kommentar

Gjør ikke noe det :smile:

Men da får jeg vel bestille Giant Radiatoren fra 3dfxcool.no med engang da :grin:

I morra eller en dag skal jeg ta turen innom den lokale Rørlegger/baderoms spesialisten og kikke litt på silikonslanger :smile:

nå trenger jeg kun peng til Blokk :smile:

Lurer på å kjøpe meg den blokka på 3dfxcool.no til Socket 478,Noen som har testet denne?? eller er den for ny? Synes OK.no bør teste den :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...