stoffix Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 jeg har fått tak i en 2,5" hdd, og i dag fikk jeg kjøpt adapter til den slik at jeg kunne bruke den. jeg startet opp, og alt virket fint, kanskje litt tregt, men så er det bare 5400rpm på den.. jeg klarte fint å lese av de filene som lå inne på den (den kommer ifra en bærbar pc som døde pga. vannskade) problemet kom når jeg skulle formatere den. jeg gikk inn i partition magic, og skulle formatere den, jeg la merke til at det stod BAD på den, men jeg tenkte at kanskje det var det navnet hardisken hadde fått. partition magick ber om at pc'en må startes på nytt for at den skal kunen formatere. greit nokk tenker jeg, som ikke trodde det var nødvendig, og starter på nytt... men det kommer opp en slags feimelding der, error 4 eller noe i den duren. jeg har klart å formatere den ifra windows, men det går fortsatt ikke an å formatere den ifra partition magic. jeg har også sjekke i speed fan, og alt ser fint ut der også.. (hdd støtter S.M.A.R.T.) hva er det som er feil, og er det trygt å bruke den? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Du bør kanskje laste ned diagnostic program fra diskprodusenten. Det er den beste måten for å sjekke en disk. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 18. september 2004 Forfatter Del Skrevet 18. september 2004 jeg klarer ikke å finne det.. kan du prøve å hjelpe meg? det er en Fujitsu MHT2060AT hvis det er nødvendig og du gidder å hjelpe meg.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Den var ikke så lett å finne, men ser ut som den er her: http://www.fcpa.com/support/hard-drives/so..._utilities.html Du kan også vurdere Ultimate Boot CD, den inneholder mange slike verktøy. http://www.ultimatebootcd.com/ Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 (endret) et av partisjons programmene på cd'en sier at det er noe som ikke passer helt med den logiske partisjons begynnelse og slutt, og den fysiske partisjons begynnesle og slutt... det sa også at det ikke var noe særlig alvårlig, men går det an å fikse på? Endret 19. september 2004 av the coolkid Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Da ville jeg ha fjernet partisjonen(e) og lagd ny. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 jeg har prøvd å formatere, og det klarer jeg bare ifra windows, og det ahr jeg gjort flere ganger også, klarer merkelig nokk ikke ifra partition magic.. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 jeg har prøvd å formatere, og det klarer jeg bare ifra windows, og det ahr jeg gjort flere ganger også, klarer merkelig nokk ikke ifra partition magic.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Hvis partisjonen er feil så hjelper det ikke å formatere. Ny partsijon først, og så formaterer du. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 (endret) prøvde akkurat å partisjonere (med partition magic) og da får jeg opp en feilmeldig som sier at: '7.8' is not a valid floating point value. har du noe peiling på hva det kan bety da? *edit* prøvde å velge resize partition, og da fikk jeg beskjed om at det ikke var noen partisjoner der... Endret 19. september 2004 av the coolkid Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Aner ikke, og jeg bruker heller ikke PM. Prøv å bruke standard Windows verktøy for å partisjonere. Lenke til kommentar
connect Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 last ned ultimatebootcd som ble nevnt tidliegere i posten, og lag ny partisjonstabell i et av util. der... da ska det funke om hd'n er i live... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå