Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Går det an å kople trådl. switch til en router?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei igjen,

du har beskrevet at du har en router som du har tilkoblet pc'en din via et kabel - for å kunne koble laptop'en din til denne routeren via trådløs nettverk - kobler du et aksesspunkt til routeren. Du trenger ikke noen ytterlige switch for å få det til.

Så er det en slik en jeg trenger eller no lignende? Hvor høy hastighet kan jeg oppnå eller få tak i? Noen anbefalinger?

Har ikke så mye peiling når det komemr til trådløst nettverk?

Lenke til kommentar

Helt korrekt, du trenger en aksesspunkt (ikke router) som kables fra routeren med vanlig nettverkskabel - du plasserer den hvor du vil. Etterpå konfigurerer du aksesspunkt mht. sikkerhet osv..

Det er lurt å kjøpe netverkskort og aksesspunkt fra samme produsent - da får du minst trøbbel - mitt personlige råd er nok å holdes seg unna D-Link, og andre "low-cost" produsenter. Søk gjerne her på forum etter D-Link eller SMC m.fl.. Du ser hvor mange "trøbbel-innlegg" du finner.

Hvis du kjøper fra en leverandør med "egen" (proprietær) standard skal det være mulig å få opptil 108Mbit/s ... jeg personlig tror ikke på det og holder meg til eksisterende standarder som 802.11b/g (A finnes også men uinteressant for deg, tror jeg). Med 802.11g kompatibel utstyr skal du kunne oppnå opp til 54Mbit avhengig av avstand, og byggemasse der du er.

Personlig har jeg brukt produkter fra Linksys i over 2 år og har ALDRI hatt noen problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...