ZkedaR Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Min IBM harddisk har krasja... veldi artig siden jeg har masse på den som jeg har veldig liten sjangs til å få tak i igjen(musikk, backup +++) Blant annet masse progz... Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 har du ikke postet denne før. Kjetil Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 gå til IBM´s hjemmeside, last ned et program som heter ibmftool-install (tror jeg), og kjør det programmet. Lager bl.a. en boot-disk, som du må benytte for "reparasjon" av disken. Har sjøl to IBM-disker som jeg trodde var "lost-and-gone-forever" men de våknet greit til live etter å ha kjørt programmet! Lykke til! Lenke til kommentar
ztian Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 IBM HD en min er ødelagt. Den ene av pinnene som skal inn i ledningen er presset inn i Hd'en- Da min far er tv reperatør og har greie på det meste, skrudde han den opp og presset den ut igjen... Jeg håpet jo at den da skulle være i orden, MEN det er alltid et men. Det kommer en rar pipe/klikkelyd fra Hardisken... Er det noen som kan fortelle meg hva dette er??? Det kommer også opp meldingen: DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER. PLEASE HELP ME. Dataen er bare 24 t. gammel, så det er skikkelig forargelig. Fakt: IBM 29,9 GB hardisk. AMD XP 1800+ 1024 mb DDR ram +++ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå