Beinet1 Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Lurer på om det er noen her som kan hjelpe meg med å få Cool n quiet -funksjonen på A64-3000 til å fungere?? Jeg har to maskiner her med den cpu-en, men jeg klarer ikke å få vifta til å gå seinere selvom CnQ er enablet i bios. Den ene maskina har et MSI K8neo platinium HK og den adre et Asus K8v deluxe HK. Begge maskinene har en Glacial Igloo 7200 vifte. Takker for alle svar Lenke til kommentar
eXZire Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 CnQ setter bare ned CPU-frekvensen, den gjør ikke noe med vifta. Men om vifta er kobla til tempmåler som setter ned spenninga ved lavere temp, skulle det ha funka, men virker ikke som om du har det Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 18. september 2004 Forfatter Del Skrevet 18. september 2004 Hva er da vitsen med å kalle det cool n quiet (stille)??? Lenke til kommentar
eXZire Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Fordi de aller fleste vifter setter ned farten ved lavere temp. Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 18. september 2004 Forfatter Del Skrevet 18. september 2004 Det er akkuratt det som ikke skjer her......cpu klokker seg ned, men viften kjører fortsatt på fullt. Lenke til kommentar
magio Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Da må du kjøpe en vifte med temperatur styring.. Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Med CnQ justeres multiplyer, ikke bussfrekvens, dvs hvis du f.eks surfer på nettet vil MP ligge jevnt på 4,(4 x 200 = 800mhz) vifteturtallet vil gå ned og kjernespenningen på 1.28V. Utenom CnQ må du ha AMD Dashboard og i kontrollpanelet under "strømstyring" skal du sette til "minimalt strømstyring." Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Hei. Jeg har motsatt problem. Viften kjører ned hastigheten ved hjelp av CnQ funksjonen når tempen er lav, men prosessoren klokker seg ikke ned. Den kjører konstant på 2 Ghz (Amd 64 3000+) Har MSI KN Neo PE hovedkort. Hva må jeg gjøre for å få denne funksjonen til å funke? Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Du har en vifte uten viftestyring/temperaturføler kanskje ? Lenke til kommentar
_Issue_ Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Det er akkuratt det som ikke skjer her......cpu klokker seg ned, men viften kjører fortsatt på fullt. det stemmer at cpu`en klokker seg ned og at volten går ned. Men viften går på fult! Min boxedkjøler slo seg til å med helt av den ( men nå har jeg vannkjøling i stede ). Fikk nesten panik da jeg så at hastighet på vifta var på 0 rpm Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Men for å gjenta meg selv. Min vifte setter ned hastigheten, men min cpu vil ikke klokke seg ned... Dvs. jeg har motsatt problem av dere andre her. Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Fant svaret selv. Man må installere egne drivere for å få dette til å funke. Last ned step by step .pdf fil her: AMD Cool 'n' Quiet overview Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå