Gå til innhold

AMD cool n quiet funksjon

Beinet1

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er noen her som kan hjelpe meg med å få Cool n quiet -funksjonen på A64-3000 til å fungere?? Jeg har to maskiner her med den cpu-en, men jeg klarer ikke å få vifta til å gå seinere selvom CnQ er enablet i bios. Den ene maskina har et MSI K8neo platinium HK og den adre et Asus K8v deluxe HK. Begge maskinene har en Glacial Igloo 7200 vifte. Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med CnQ justeres multiplyer, ikke bussfrekvens, dvs hvis du f.eks surfer på nettet vil MP ligge jevnt på 4,(4 x 200 = 800mhz) vifteturtallet vil gå ned og kjernespenningen på 1.28V.

Utenom CnQ må du ha AMD Dashboard og i kontrollpanelet under "strømstyring" skal du sette til "minimalt strømstyring."

Lenke til kommentar

Hei. Jeg har motsatt problem. Viften kjører ned hastigheten ved hjelp av CnQ funksjonen når tempen er lav, men prosessoren klokker seg ikke ned. Den kjører konstant på 2 Ghz (Amd 64 3000+)

Har MSI KN Neo PE hovedkort. Hva må jeg gjøre for å få denne funksjonen til å funke?

Lenke til kommentar
Det er akkuratt det som ikke skjer her......cpu klokker seg ned, men viften kjører fortsatt på fullt.

det stemmer at cpu`en klokker seg ned og at volten går ned. Men viften går på fult! Min boxedkjøler slo seg til å med helt av den ;)( men nå har jeg vannkjøling i stede ). Fikk nesten panik da jeg så at hastighet på vifta var på 0 rpm :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...