Nobrains Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Jeg har et tvkort som funker helt fint, jeg kan se på tv på pcen. Prøvde og koble xboxen min til, men jeg får ikke det til og funke. På xbox skjermkabelen er det rød,hvit og gul .... gul er video og de andre er lyd ikkesant? Dytter den gule inn (passer helt fint...riktig plugg) Men når jeg søker etter den finner jeg ikke xboxen, jeg kan skimte bildet såvidt av xboxen men har ikke sjangs til og justere det noe. Er det tv kortet eller tvprogrammet jeg bruker som ikke takler det ? (AVerTV2) noe galt med kabel ? gul = video.... trodde jeg jeg har også prøvd en scart som har gul,rød,hvit + s-video med en output/input bryter... får ikke denne til og funke heller (dytter den på svideo og velger svideo som source i tvprogrammet) da er bildet bare svart og ingenting i hele tatt kommer. Noen som kan gi meg noen tips ? Gjerne et bra tvprogram ... :=) Lenke til kommentar
olav74 Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 (endret) Har du valgt composite/CVBS som source når du forsøker bare med den gule pluggen ? Du sier du søker, så det høres ut som om du søker på samme måte som når du søker inn tv-kanaler. Det er sikker ikke tilfelle, men det vil ikke fungere. Du kan ikke bruke et scart <-> s-video/composite adapter som du beskriver. Du må bruke et composite -> s-video adapter. Evt. et scart <-> s-video/composite adapter og deretter et scart -> S-video adapter. Hvilket tv-kort har du ? Edit: AVerTV2 kanskje ? Er xbox'en modda e.l. Kjører du PAL eller NTSC på x-boxen ? Olav Endret 18. september 2004 av olav74 Lenke til kommentar
decker Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 hvis du ikke har moddet xboxen din, er det vel macrovision kopi beskyttelse som er aktiv, da får du et sikkelig jalla bilda.. -dec- Lenke til kommentar
Nobrains Skrevet 18. september 2004 Forfatter Del Skrevet 18. september 2004 xboxen er moddet og jeg kjører pal, men jeg prøvde både pal og ntsc. Jeg har ikke mulighet til og velge composite/CVBS bare s-video og ant/cable, trenger kanskje et bedre tvprogram...noen forslag? Jeg får et bilde langt i bakgrunnen som er helt føkka hvis jeg kobler bare gul rett på, dette bildet er det ikke mulig og forbedre. Hvis jeg bruker en slik scart plugg med svideo (slik at jeg får gul,rød,hvit -> svideo) så har jeg bare svart bildet uten noen respons i hele tatt Jeg skjønte ikke helt hva du mente jeg trengte/ikke kunne bruke ble litt mye ikke data ord ... Du kan ikke bruke et scart <-> s-video/composite adapter som du beskriver. Du må bruke et composite -> s-video adapter. Evt. et scart <-> s-video/composite adapter og deretter et scart -> S-video adapter. Enten er det tvprogrammer eller så bare takler ikke tvkortet mitt det... jeg har prøvd noen få andre tvprogrammr som jeg googla frem men de var ubruklige. Lenke til kommentar
olav74 Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Ok forsøker igjen. Du sier at du har "en scart som har gul,rød,hvit + s-video med en output/input bryter". Noe alla denne kanskje ? Fra xboxen har du en gul, rød og hvit plugg. På tv-kortet har du en s-video inngang. Slik jeg forstår det plugger du den gule fra xboxen til den gule på adapteret. Denne pluggen fra xboxen leverer et composite signal. Deretter plugger du den ene enden av en s-video kabel i scart-adapteret og den andre i tv-kortet. Korrekt? Problemet med dette er at adapteret ikke kan benyttes på denne måten. Adapteret er for å konvertere signaler mellom scart og enten s-video eller composite signal + lyd. Du kan ikke konvertere mellom composite og s-video. For å gjøre dette må du ha noe slikt. Disse to kontaktene sitter sammen i en leding som ikke vises helt på bildet. En slik kabel fikk jeg med både skjermkortet og tv-kortet mitt. Når det gjelder det at du ikke kan velge composite signal i applikasjonen er jeg ikke sikker på. Antok bare at kortet fungerer som de fleste andre kort på dette området. Du får altså inn det svake xbox signalet ved å søke inn kanaler ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå