moray Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 (endret) Tror det heter video 8, men ikke sikker. Det er slikt bånd med hull på den ene siden som man viser med fremviser på lerret. Problemet er at jeg ikke har slik fremviser eller lerret. Lurer på hvorden dette enklest kan gjøres. Er det noen firmaer som driver med dette? Edit: forandret topic fra video 8 til super 8. Endret 18. september 2004 av morcan Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Det heter iallfall IKKE video 8, siden det dreier seg om smalfilm og ikke video! Det kan være super 8 eller dobbel 8, alt etter hvor gammel den er. Er hullene midt på siden av bildet, er det super 8, er hullene ved siden av streken mellom bildene, er det dobbel 8. På denne siden finner du noen adresser til firmaer som digitaliserer smalfilm.: http://nva.no/standard6.asp?side=smalfilmoverf.inc Av disse firmaene sies Moving Images på Rakkestad å være best, og iallfall billigst. Lenke til kommentar
moray Skrevet 18. september 2004 Forfatter Del Skrevet 18. september 2004 Takk for svar! Ser ut som det kanskje kan bli kostbart å sette det bort, 2,00 kr pr meter for DVD. Ikke anelse om hvor mange meter jeg har, men det er to ruller på ca. 20 cm i diameter. De er ganske fulle. Noen antakelser om hva dette vil koste? Tenkte kanskje å få tak i fremviser og lerret, rigge opp DV-kameraet og filme lerretet.. Vil dette funke? Legger ved et bilde av filmen: Forandret topic. Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Bildet avslører at det er super 8-film. Spoler på 20 cm diameter er på 120 meter. Det er fullt mulig å filme lerretet - og mange gjør det - hovedproblemet er at det ferdige resultatet kommer til å flimre fordi filmen har en annen bildefrekvens enn videokameraet. Lenke til kommentar
moray Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 Noen som vet sånn ca hva det vil koste å sende det inn? Lenke til kommentar
olav74 Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Jeg overførte 15 ruller super 8 til DV ved å filme med et Sony DCR-PC105 mot en hvitmalt plate som jeg brukte til å vise filmene på. Ved å bruke "Slow Shutter"-moduset på Sony-kameraet fikk jeg også eliminert flimringen som man får ved å bruke for rask lukkertid. Kvaliteten ble god nok for meg. Lenke til kommentar
moray Skrevet 20. september 2004 Forfatter Del Skrevet 20. september 2004 Spør og graver litt, jeg. Ingen erfaring på området. Hvor lange (i min) er de 20 cm. rullene mine ca.? Har et JVC GR-D20E. Er det noen funksjoner på det som kan hjelpe meg til å få bort flimmer? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Aner ikke hvor du bor hen, men det finnes firmaer som gjør sånt til en ikke så alt for uvøren pris. AV-sentralen vet jeg driver på med sånt her omkring Lenke til kommentar
moray Skrevet 20. september 2004 Forfatter Del Skrevet 20. september 2004 Bor omtrent i Oslo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå