Expo1 Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Jeg sliter litt med å få 2 routere som er sammenkoblet til å fungere ilag Saken er den at jeg har en Draytek Vigor 2200E og en D-link DI-624 D-linken syntes å virke noe ustabil, men da den er den eneste som har wireless må jeg nesten bruke begge. Jeg har satt opp slik at Draytek kobler opp mot ADSL modemet, og tar seg av DHCP mot mine klienter (DHCP er da selvfølgelig avslått på D-Link). D-link ønsker jeg primært sett kun for å koble en laptop på samme nettet. Jeg har klart å få klienter fra begge routere til å få tilgang til internett, men ønsker også å dele ut filer og skrivere mellom routerne, og her stopper mine kunnskaper Det jeg har forsøkt er å lese litt om submask og subnet, men har liksom ikke funnet noe som er til hjelp. Noen tips? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Jeg har satt opp slik at Draytek kobler opp mot ADSL modemet, og tar seg av DHCP mot mine klienter (DHCP er da selvfølgelig avslått på D-Link).Noen tips? Plugge ledningen fra Draytek-en inn i switchen på dlinken, da vil du i mange tilfeller kunne bruke en slik router som et reint aksesspunkt og du vil være på samme nett som drayteken, du bør kanskje også legge inn en passende IP på Dlinken slik at du når den fra det ordinære nettet. Lenke til kommentar
Expo1 Skrevet 18. september 2004 Forfatter Del Skrevet 18. september 2004 Riktig så enkelt er det ikke. Jeg har forsøkt både paralell og krysset kabel fra switch plugg til seitvh plugg mellom routerne... Lenke til kommentar
Expo1 Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 Hmm...ingen her med kunnskapen jeg søker?? Dette er vel egentlig et generelt spørsmål, som innbefatter routere generelt, om man ønsker å sette 2 routere i samme nett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå