Jalla Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 -Er at all religion bunner i menneskets trang til alltid å måtte forklare det som skjer i sine omgivelser. Fant man ikke en logisk grunn, tok man for gitt at den ikke - logiske måtte være sann. Her kom gud(ene) inn. Man fant på gud(er) som en forklaring på det uforklarlige... Sett utifra et matematisk perspektiv, kan dette føre til mange artige konklusjoner på ting som skjer her i verden. Men tatt dette i betraktning så kan jo også mitt utsagn om menneskers trang til viten og minste motstands vei være et paradoks, i og med at også dette er en nokså enkel framstilling av saken. Personlig føler jeg sterk trang til å ha alle teorier som blir framlagt bevist viteskapelig, but hey, that's me... :razz: Lenke til kommentar
bihelland Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Hvorfor var jeg ikke sjokkert over at "42" dukket opp her etter å ha lest topic'en?? Forøvrig en bok som gir god innsikt i livet generelt :smile: Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 til dere som kommer med '42'-kommentaren ( ): hvor mange sider (sammenlign den med LOTR) og hvor mye koster den (ca, eng utgave) (-ja, jeg kjenner tittelen :razz: ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå