Skaufjord Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Jeg ser at under barbara.no's anbefalinger av trådløst nettverksutstyr er det delt inn i to kategorier: aksesspunkter og basestasjoner. Hva er forskjellen, og hva trenger jeg for å sette opp et trådløst nettverk i mitt allerede eksisterende nettverk? (Har ruter, brannmur, switch, osv.) Lenke til kommentar
bitcowboy Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Hei, forskjellen mellom et "aksesspunkt" og en "basestasjon" er funksjonaliteten, dvs. et aksesspunkt er i første omgang bare i stand til å brukes for å øke rekkeviden til eksisterende LAN / WLAN, og for å muliggjøre tilkobling av trådløse nettverksenheter til et eksisterende LAN. Avhengig av aksesspunktet har du forskjellige styringsmekanismer for å koble til utstyr / forhindre tilkobling osv.. Alle basestasjoner jeg har sett på barbara.no er "routere" dvs. enheter som så vel er router og aksesspunkt. Avhengig av adsl-leverandøren kan / må du koble til en router til bredbåndstilkoblingen din for å dele internett mellom flere enheter og for å dele felles ressurser. Etter beskrivelsen du har gitt trenger du bare et aksesspunkt for å få et "trådløs" kontaktpunkt i LAN'et ditt. Lenke til kommentar
Skaufjord Skrevet 18. september 2004 Forfatter Del Skrevet 18. september 2004 mange takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå