Gå til innhold

Headset under 1000,-

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har sittet og lest på denne tråden: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=292510 og har lest at trådstarter har funnt sin headsett og er storfornøyd.

Jeg har lyst å en ny headset, og legger følgende kriterier:

* Den må koste under 1000,-

* Den må være lydtett

* God å ha på seg

* God lyd (selvfølgelig)

* Robust

* Skal brukes på en datamaskin som bruker den integrerte lydbrikken på hovedkortet sitt eller via Soundblaster Audigy.

Jeg skal bruke det på skolen der jeg deler kontor med andre når jeg skrive hovedoppgaven min. Hvis den er lydtett, så slipper jeg å bli så mye forstyrret av dem andre som dem av meg.

Håper på svar

mamruoc

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har mest lyst til å anbefale Beyerdynamic DT231 som jeg har selv, og liker meget godt, men det spørs om den isolerer godt nok for deg.

Noen som blokkerer godt, og låter mer enn godt nok, er Sennheiser HD280 Pro og Sennheiser HD25-SP1. Sistnevnte er ganske små, men isolerer overraskende godt. Begge koster rundt 1200,-, dog.

Lukkede hodetelefoner er vanskelige å lage skikkelige, så jeg sliter med å anbefale noen andre under 1.000,-. Koss har f.eks. ingen som isolerer godt nok OG låter bra.

Ultrasone har noen bra, men de er over 1.000,- igjen.

Sony kan du bare glemme.

AKG blir fort dyrt.

Hm....kommer ikke på flere alternativer, egentlig.

Lenke til kommentar

Åhjo....testing med din egne ører er ALLTID best! Prøv å få til det.

Det er flere som har sennheiser, bl.a. Hifiklubben. Beyerdynamic er dessverre ikke fullt så utbredt, men jeg vet Spaceworld og Absolutt Hifi har noe.

Sjekk spesielt butikker som selger instrumenter og annet lydutstyr, de har veldig ofte brukbart utvalg i hodetelefoner.

Bruker du opptil 1.300,-, får du meget gode lukkede hodetelefoner. Finner du dem billigere på nett, kan du sikkert prute litt i butikkene.

Lenke til kommentar

For å prøve å si litt om tingene som er nevnt:

- Medusa 5.1: Hvis du har tenkt å høre på musikk, kan du glemme denne. 6 høyttaler-elementer til noen 10-kroninger hver, er dømt til å mislykkes. Til spill burde de vel funke greit. Antkeligvis dårligere enn en vanlig 2-kanals sak, men jeg har ikke hørt denne enda, så jeg vet ikke.

- Beyerdynamic DT250-80: Oh yeah! Meget bra saker. Godt lukket, ser diskret ut, tøff bass og ellers ytterst kompetent lyd. Noe av det beste du finner til ditt bruk. Prisen ligger vel på over 1.600,- dog.

- Koss UR40: Kan muligens være en alternativ, men du må definitivt prøve først. Den er neppe spesielt robust og isoleringen er vel så som så. Lydmessig er den ikke i nærheten av f.eks. Beyer DT231. Prøv først.

- AKG: Joda, det var en del fine priser hos Kick Music. Mye av AKG's saker er lagd kun for studiobruk, så lyden kan være litt kjedelig til "vanlig" bruk. Merk at mange av dem er halvåpne, så de isolerer ikke så godt.

Philips HP890: Absolutt godt forslag. Disse låter bra, og er meget komfortable å ha på seg. Merk at de er store og isolerer ikke så godt. Det finnes nok også mer robuste saker. Men verdt penga, hvis du finner dem under 800,-.

Lenke til kommentar

Jeg har testet utrolig mange headset. Jeg selv trenger et lydtett, lydmessig svært bra og behagelig headsett som jeg kan bruke mens jheg spiller i stua. Dette headsettet som jeg anbefaler er de headsettene som de fleste lydfolk bruker til studio og opptaksbruk, spesielt ute. Artiskter bruker også dette headsettet pga. av støyegenskapene til det, Det koster mer enn tusen kroner, men det er mer enn verdt det. Settet heter AKG Studio K271. Det finnes flere i studio serien, men jeg vil anbefale deg akkuratt dette. Den har alle de egentskapene som du trenger. Hvis du vil se på headset og se mange tester på headsett anbefaelr jeg deg å bruker:

http://www.headphone.com/

Hodetelefontestene finner du her.

http://www.headphone.com/layout.php?topicID=3&subTopicID=26

0020120271sidebig.JPG

AKG settet jeg har snakket om her koster ca. 1500kr. i butikkene i Oslo.

Endret av bender
Lenke til kommentar

Bender: Hvor får jeg testet en AKG Studio K271 da?

JensL: Beyerdynamics kan jeg få testet på Hifiklubben, ikke sant?

Det ser ut som jeg kommer til å sprenge budsjettet mitt, men det får nå gå så lenge den varer lenge og er av ypperlig kvalitet! :D

Lenke til kommentar
JensL: Beyerdynamics kan jeg få testet på Hifiklubben, ikke sant?

Det ser ut som jeg kommer til å sprenge budsjettet mitt, men det får nå gå så lenge den varer lenge og er av ypperlig kvalitet! :D

Nei, jeg har ikke sett Beyer hos Hifiklubben, dessverre. Spaceworld har noen, ihvertfall.

Prøv å finn en butikk som selger instrumenter og annet lydutstyr, de har ofte Beyer og AKG.

AKG K271S skal være rimelig bra saker, men 1.500,- høres litt optimistisk ut. Men kanskje du finner dem til den prisen. Bare pass på at du ikke kjøper K270, de er visst ikke like gode.

Det er forresten like greit å bruke litt penger på en skikkelig hodetelefon som du kan ha i MANGE år, istedetfor å kjøpe noe som varer 6 måneder. I tillegg får du skikkelig lyd. :D

Lenke til kommentar
DT250 (80) kjøpte jeg i en slags sidegate til karljohan, mot tinghuset. Var ikke det hifi klubben'a? Var Hifi-et-eller-annet iallefall.

Joooooo.....når du sier det, så husker jeg faktisk å sett noen Beyere hos Klubben også.

...*tenke enda hardere*.....

Jovisst, jeg titta jo faktisk på en DT880 der for ikke så alt for lenge siden. Hukommelse er no dritt... :roll:

På web'en har ikke Hfifklubben noe om Beyer, dog.

Så stikk innom dem også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...