coolengan2002 Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 (endret) Ja. Jeg har kjøpt pappas søte Saab 900i, 1986. (les: Svenske Aeroplan Aktie Bolag (som i AB eller AS i Norge.)(så egentig så heter det bare Svenke Aeroplan... HURRA JEG HAR ET FLY!!!))) UANSETT! Det har seg slik at girkassa skraper litt når jeg skal sette den i andregir. Da fra tredjegir og ned til andre. Må være under 20 km/t når jeg skal sette den i andre for å unngå skrapinga. Har hørt at det mest sanssynlig er synkroniseringsringen som er ødelagt. Noen som vet noe om dette? Og evt. pris I SVERIGE for å repparere eller bytte? Det at girkasser går på Saab skal vist nok ikke være noe nytt. Takk for all hjelp! Endret 18. september 2004 av coolengan2002 Lenke til kommentar
raatass Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Hørest ut at synkroniseringa er gåen på andre giret. Billigst blir det nok å finne en girkasse på et bilopphuggeri som er ok, og bytte hele kassa. Selv har jeg kjørt med ødelagt synkronisering på min mazda i fem år nå, og enda har girkassa ikke tatt kvelden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå