Gå til innhold

nye drivere, riktige innstilinger

Anbefalte innlegg

Til alle dere!

Jeg har akurat bygd meg ny pc, og den ser slik ut:

STRØM: ENERMAX Coolergiant 430w

HK: Abit KV8-MAX3

CPU: AMD64 3000+

MINNE: 2x512mb TwinMOS pc3200

Graphics: PowerColor Radeon 9800PRO m/ artic cooling vifte

...jeg er temmelig grønn på pc, og det er en stund siden sist jeg satte sammen en AMD Duron750 maskin;)

Jeg vet ikke særlig mye om delene jeg har kjøpt.. bare kjøpte det som ble anbefalt i forumet her og andre nettsted. Hovedkortet har foreksempel flere funksjoner jeg ikke vet hva er (Guru??) så jeg vet ikke hvordan jeg får maskina mi til å yte max..

-Er det noen andre med liknende komponenter som vet hva jeg bør legge inn av drivere og hva jeg burde stille på for å bedre ytelsen??

PS: Har lest denne flash-guiden for 9800pro til xt, har veldi lyst å prøve, men jeg skjønner ikke serlig mye av den. Gjør DU?

Mvh. Sleif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

installer chipset driverne som følger meg på cdrom til hovedkortet.

nyeste catalyst driverne fra www.ati.com

directx 9.0c

forøvrig er det ikke så forferdelig god grunn til å flashe kortet ditt, du har da uten tvil god ytelse slik som systemet er per i dag :)

Lenke til kommentar
PS: Har lest denne flash-guiden for 9800pro til xt, har veldi lyst å prøve, men jeg skjønner ikke serlig mye av den. Gjør DU?

Da bør du kansje vente med dette til du vet hva du gjør, da vil du også være mere forberedt på eventuelle ting som kan gå galt, tenker da på feil under flash og de tingene som skjer etter flash, høyere temperatur og frekvens osv.

Ikke for å skremme deg vekk fra tanken, men..vit hva du gjør, det mener jeg også om klokking, såvel på hovedkortet som skjermkortet.

Begynn forsiktig :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...