A!1 Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Jeg har nettopp fått mitt nye LianLi PC6277A i posten og nå vil jeg finne fram dremel og bor og andre ting som lager hull... Jeg skal bestille et MIST dualradiator vannkjølings-sett fra microplex. Samt GPU blokk til GF6800. Dette settet bruker EVO240 radiator, men i toppen av kabinettet mitt er det kun ett 120mm hull. Jeg trenger 2. Hvordan går jeg fram for å lage det ekstra hullet? Kan jeg gjøre dette uten å ta ut alle komponentene fra maskinen? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 (endret) 114 mm hullsag blir veldig bra. Edit: Nei, du bør ikke gjøre dette uten å ta ut alle komponentene. Ta ut alt, lag hull og gjør grundig rent for spon før du monterer hardwaren igjen. Endret 18. september 2004 av Rikky Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 18. september 2004 Forfatter Del Skrevet 18. september 2004 Hvor får jeg kjøpt 114mm hullsag for en billig penge? kan noen gi meg noen linker til produkter på clas-ohlson / biltema som kan gjøre jobben? Hullet i toppen av kabinettet fra før er kvatdratisk, ganske nøyaktig 11x11 cm, med et kryss i midten og fire runde hull i hjørnene. Hadde vært morro å få til et likt hull ved sidenav... Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Hullsag får du vel kjøpt hos din lokale jernvaresjappe, vet ikke hvor mye de koster. Jeg lånte en hos en kompis som er rørlegger. Hvis du skal ha et firkantet hull er nok stikksag det beste. Lenke til kommentar
PoWerFeeD Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 (endret) Har samme tower som trådstarter. Jeg har hørt dremel med en grov kuttskive er det beste. Men du trenger en 5-6 av disse og et heavy set med vernebriller. Slik at du ikke får kuttskrivene i øynene når de knekker Jo. Du trenger ikke ta ut alt. Legg en kraftig bærepose under, men sørg for å ha avstand fra der du kutter og bæreposten. Slik at spon ikke brenner hull i bæreposen. Og uansett hva du kutter med. Så ta det !ROLIG! slik at hverken bår eller plata blir så utrolig varm. Jeg har iallefall startet med å bore 4 hull som passer til vifta. Har planer om å kutte og slipe til ett makans likt hull som er der fra før. Om ikke dette går veien så går jeg for en runding. Tegnet av med passer. Lykke til iallefall. Endret 18. september 2004 av PoWerFeeD Lenke til kommentar
jingt Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 hullsag er nok det beste. men dremmelen er det billigste. kjøp co/tech fra clas ohlson. koster 200. Så kjøper du diamantkappskiver for 99kr på clas. Lenke til kommentar
StepOw Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Hullsag er vel ganske DYRT ja tror jeg, ville ikke brukt så masse pener bare for å lage et hull til en vifte.. Kjøp heller en dremel, den kommer du til å trenge framover om du skal modde mer så Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 18. september 2004 Forfatter Del Skrevet 18. september 2004 Takk for innspill! Tror jeg går for dremel... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå