danielthedon Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Hei folkens..... Trenger hjelp så fort som mulig..... derfor; viss noen som kan hjelpe meg med å fjerne det jeg er (ganske) sikker på at er en trojan... Og leser dette ca 0130, natt til lørdag... legg meg til på msn... [email protected] må bare få fjerna den... Hva gjør jeg viss jeg ikke får øyeblikkelig hjelp nå....? Daniel Lenke til kommentar
danielthedon Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 Hjelp meg, da.... Nå...! Væær så snill!?!?!?! Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Innstaller antivirus program, brannvegg og anti spyware program. Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 1: Ikke registrér deg på dette forumet for å komme og mase 2: Ikke mas, gjør bare ting verre 3: Bumping som du gjør (lage flere poster i en tråd for å få folk til å se den) er ikke lov her på forumet 4: Jeg er lei av sånne som deg og gidder dermed ikke å hjelpe deg Lenke til kommentar
danielthedon Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 Norton finner den - men tar den ikke... Ad-aware finner den ikke..... Virker kanskje dum - men er det ikke...... Må bare få fjernet den.... Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Prøv Denne, er ett online antivirus program. Bruker TRend internet security og det er bra. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Kan du beskrive hva som skjer? Eventuelt hva viruset/trojaneren heter? Lenke til kommentar
danielthedon Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 (endret) 1: Ikke registrér deg på dette forumet for å komme og mase 2: Ikke mas, gjør bare ting verre 3: Bumping som du gjør (lage flere poster i en tråd for å få folk til å se den) er ikke lov her på forumet 4: Jeg er lei av sånne som deg og gidder dermed ikke å hjelpe deg 1. dette forumet her er ikke alene med tanke på brukernavn & sånn.... amobil og en haug med andre forum kjører samme greia...... Derfor: registrerte jg meg ik her bare for å få hjelp... 2./3. Javel, beklager det...... Vil bare ha det bort... Sover lite om dagen... (dårlig unnskyldning, jg veit...) 4. Ok... Jeg kom ik hit for å lage trøbbel eller noe, hadde bare et spørsmål. Men det var kanskje dumt å stille det her..... _____________________________ For å unngå dobbel-posting gjør jg d et sånn..... Det som skjer er at den siden som er satt til hjemmeside funker ik.... Jeg blir sendt over til en idiotisk søkeside... Og viss jeg prøver å resette hjemmesiden funker det bare ikke. kommer til samme søkeside... Det er alt.. Og noen sider kommer jeg ikke inn på. fordi søkesiden "tar over", kanskje litt dumt forklart det der.... Navn på greiene: VerifierBug Bubble Beyond Alle er isolert med Norton... Endret 17. september 2004 av danielthedon Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Var ikke dumt å stille det her, men du kan kanskje spørre på en litt mer tålmodig måte? Lenke til kommentar
danielthedon Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 igjen - beklager...! Men har vært oppe i sånn 20 timer nå.... Og vil bare ha greiene bort.... Det er alt.... Og det er på ingen måte tvang med å hjelpe meg...... Lenke til kommentar
Gef Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Det ser vel ikke slik ut? Lenke til kommentar
danielthedon Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 Jo.... Akkurat det der... Lenke til kommentar
Gef Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Jo.... Akkurat det der... Har det selv som du kan se. Scanner gjennom med Trend Micro nå, ser ut til å ha funnet 2 virus allerede. HTML_STRTPAGE.IX (1) TROJ_STRTPAGE.IX (1) Gikk bare over til Opera da jeg fikk det...gadd aldri bry meg. Lenke til kommentar
danielthedon Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 hehe.... *blir nok formatering på meg* Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Last ned HijackThis. Du finner link her. Er du en erfaren databruker kan du kanskje bruke programmet uten hjelp fra andre, men er du usikker bør du konsultere folka på ComputerCops.biz. Problemet du beskriver - kapring av hjemmesiden - er veldig vanlig. For å forstå loggen HijackThis genererer, sjekk denne. Det er trolig de 2 oppføringene nedenfor du bør konsentrere deg om, men det kan være mer. Internettadressen i kodelinjen under definerer startsiden i nettleseren. (Google er her lagt til som et eksempel). Dersom det står noe annet enn det du opprinnelig hadde som startside, huker du av i boksen ved siden av den respektive linjen og trykker "Fix". Men som sagt, er du i tvil, søker du hjelp på ovennevnte forum. R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.com/ R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.google.com/ Håper dette hjelper! Lenke til kommentar
danielthedon Skrevet 18. september 2004 Forfatter Del Skrevet 18. september 2004 Takker for hjelp..... Forsto litt.... Ikke alt.... hehe... Men takk for link & sånn.... Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Er egentlig ikke så vanskelig. Lukk Internet Explorer, start HijcakThis og trykk "scan". Så ser du etter de linjene som er merket med R0 og R1 og tilhørende internettadresser. Huk av for disse og trykk "fix". Skjønner? Lenke til kommentar
danielthedon Skrevet 18. september 2004 Forfatter Del Skrevet 18. september 2004 Ahh... Er det alt? :S Så lett....? Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Som sagt, det kan være flere ting som bør fikses på i listen som kommer opp, men du må ikke fjerne noe uten å vite hva det er. Mange av tingene som dukker opp på listen er helt legitime programmer som er nødvendige for at maskinen skal fungere. Fiks hjemmesiden først, også poster du loggen din på ComputerCops.biz, så kan de hjelpe deg med resten. Lenke til kommentar
danielthedon Skrevet 18. september 2004 Forfatter Del Skrevet 18. september 2004 De greiene der funka ikke..... Det står at det blir fjernet, men når man åpner IE ligger det der enda..... *formaterer* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå