EspenDL Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Hei! Jeg har en ata og en s-ata hdd. ATA hdd er på 80 GB og inneholder div. filer, musikk osv. S-ATA hdd inneholder OS, programfiler osv. Skal jeg sette ATA hdd på slave? eller skal det ikke være noen jumpere på HDD? Lenke til kommentar
Noobtube Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Sett HDDen (IDE eller P-ATA som det kalles) på auto når det gjelder jumper på HDDen, deretter kobler disken til, Og om du har en topunkts IDEkabel, så setter du i BIOS på "cable select" og fester den nederste av ledningen til HDDen, dette skal da sette HDDen din automatisk i slave... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 SATA og ATA står på hver sin kontroller. Så det spiller ingen rolle om ATA står som master eller slave, det blir ikke påvirket av om du bruker SATA eller ikke. Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 18. september 2004 Forfatter Del Skrevet 18. september 2004 (endret) Ja, ok! Har litt problemmer med at maskinen ikke vil boote av og til. Veldig ofte når jeg restarter maskinen vil den ikke boote. Endret 18. september 2004 av EspenDL Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Du kan jo koble vekk den ATA disken og prøve å restarte noen ganger og se om det gjør noen forskjell. Hva skjer når den ikke vil boote, hva ser du på skjermen? Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 18. september 2004 Forfatter Del Skrevet 18. september 2004 Fant ut at problemmet var der også etter jeg hadde koblet ut ATA HDD. Nå satt jeg SATA HDD på kontakt 1 i stedet for 0. Ser ut til å fungere nå. Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 Problemmet er der fortsatt Ofte greier ikke maskinen å finne IDE-enheter, den bare står der og sviver... Noen som vet hva problemmet kan komme av? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå