Gå til innhold

Casio Exilim EX-Z40 eller Sony Cyber-shot DSC-P100

Anbefalte innlegg

Hei. Etter en del lesing og leting har jeg funnet ut at disse (Casio Exilim EX-Z40 eller Sony Cyber-shot DSC-P100) virker som gode valg. Casioen er litt billigere (noen hundrelapper), men DSC-P100 har klart bedre testresultater og erfaringskommentarer. Er det vits i å invistere disse ekstra hundrelappene? Og er det sånn at overføringen av bilder til dataen med P100 skjer via memorystick'en? At den bare tas ut og plugges i maskinen? Og kan denne i så fall brukes til annet enn kameraet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville absolutt lagt til de ekstra lappene for p100

Exilim:

+Lite og lett

+Stor skjerm(men lav oppløsning)

+Velding enkelt i bruk

+MEGET god batteritid

+Rask oppstart

- Dårlig bildekvalitet(spesielt i dårlig lys)

- Må lade/overføre bilder via docking

- Ingen A/V-utgang

P100

+Relativt liten og lett

+God skjerm

+Rask oppstartstid

+Rask autofokus

+God batteritid

+Enkelt i bruk, men raskere tilgang til manuelle innstillinger

+GOD bildekvalitet

- Usb kontakt er under kameraet (vet ikke om dette er et minus egentlig)

- Skjermen er litt mindre enn exilim, men større enn feks ixus

Er USB tilkobling på p100, trenger ikke ta ut minnekortet.

Lykke til med valg av kamera :)

Lenke til kommentar

Har bestilt p100 nå, og får den forhåpentligvis innen en uke (fra nomatica). En kamerat hadde forøvrig det problemet at varene hans ble liggende en uke da posten måtte få en eller annen tollbekreftelse eller noe sånt før de kunne sende varene videre, selv om det ikke skal være noe toll på varer fra nomatica. Anyway, jeg tror jeg blir fornøyd :)

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Godt valg, men hvorfor kjøpe fra nomatica? med norsk moms og fortollingsgebyr koster det 3164kr, du får mye lengre bestillingstid, (den må igjennom tollen selv om du ikke skal betale toll på det)

Elkjøp feks har det for 3195 i sin nettbutikk, itbuikken 3200+osv.

her får du norsk garanti, samt det ligger under norsk forbrukerkjøpslov.

Ville tenkt meg om to ganger.

Lenke til kommentar

De har ganske gode garantiavtaler, da. Sånn jeg forstod det etter å ha lest litt i alle fall. For eksempel en avtale om at hvis kameraet blir ødelagt kan jeg sende det inn og få et nytt, mot at jeg betaler litt ekstra for denne avtalen (zen kontrakt). Den varer vel et år. Og så er der to års garanti (dog ikke norsk garanti, da).

Men du har vel et poeng. Det er kanskje ikke det lureste å kjøpe fra utlandet sånn uten videre, hvis man kan få det for tilsvarende priser i trygge norge. :) Men så er det billigere der da. Jeg bestilte med et 256 minnekort og en kabel til telefonen min, og alle delene var billigere enn noen andre plasser jeg lette, så jeg sparer noen hundre kroner, minst. (Og jada, jeg er klar over at prisene de oppgir på nomatica er uten moms).

At det tar litt tid er forøvrig ikke så farlig. Bare litt irriterende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...