Gå til innhold

Logitech Optical problem!


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg et Logitech Cordless Desktop Optical PS2.

 

Problemet er at musen blinker hele tiden, selv når maskinen er avslått (hele natten).

 

Dette medfører at batteriene ikke varer lenge.

 

Noen som kunne tenke seg hva som er problemet?.

 

Hva anbefales, sette musen til UBS, eller PS2 ?.

(er nå på PS2)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-05-10 14:56, GeeZuZz skrev:

Ta det helt med ro. Den skal lyse. og det bruker ikke noe batteri.


 

Hvordan setter musen spenning over dioden da? Tankekraft? Selvfølgelig komsumerer tingen som lyser effekt og dermed batterilevetid.

Lenke til kommentar

Takker for svar :smile:

 

Skal det være slik så er det ikke noe galt :smile:

(trodde det var noe galt hos meg)

 

Hadde forøvrig oppladbare batterier i den, men de varte kun i 2 dager. (sikker på tide å kjøpe nye)

 

Mvh. NMV

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-10 15:05, LarsC skrev:

Quote:


Den 2002-05-10 14:56, GeeZuZz skrev:

Ta det helt med ro. Den skal lyse. og det bruker ikke noe batteri.


 

Hvordan setter musen spenning over dioden da? Tankekraft? Selvfølgelig komsumerer tingen som lyser effekt og dermed batterilevetid.

 

selvfølgelig bruker den batteri, men det er så lite at det er uvesentlig.

 

At det bruker så lite batteri, er nok grunnen til at logitech har valgt at den ikke skal slå seg helt av.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-10 14:58, Destro skrev:

Angående batteriene så er det jo bare å kjøpe oppladbare batterier så sløser du ikke bort penger på å kjøpe batterie hele tiden.



Har du testet ut hvor lenge du kan bruke d oppladbare batteriene kontra vanlige,er ikke d oppladbare batteriene bare på 1,2 volt,Og en ting til hvor mange miliamper er d.

Kjetil

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-10 15:22, GeeZuZz skrev:


selvfølgelig bruker den batteri, men det er så lite at det er uvesentlig.


At det bruker så lite batteri, er nok grunnen til at logitech har valgt at den ikke skal slå seg helt av.


 

Det var da enda godt, jeg var bekymret for at du faktisk mente det. :wink:

 

Men jeg tror gimmick-effekten er nokså seriøst ment fra Logitechs side. Dustemikler.

Men det er jo lov å modde litt!

Lenke til kommentar

Nå er det faktisk slik at den "blinkingen" er faktisk sensoren som registrerer om musen blir beveget eller ikke. Altså, derfor når du bruker den ofte, så vil den bare lyse svakt, når du rører på den vil den lyse sterkt. etter 5min begynner den og blinke hurtig, og etter en stund uten bruk, så begynner den og blinke meget sakte. Altså, det at den blinker tregere og tregere er pga. at den går først i standby modus, så hvile modus, for og si det slik. Poenget er at de KAN ikke slå av denne blinkingen, siden det er sensoren som registrerer bevegelse. =)

 

dessuten er det en ekstremt svak lys-puls, som neppe merkbart bruker noe batteri.

 

 

_________________

bidz @ efnet

http://www.jilted.org

 

[ Denne Melding var redigert av: bidz på 2002-05-10 15:38 ]

Lenke til kommentar

Hvis du nå finner ut at du skal ha mus med tråd en en som er trådløs, så bør du velge USB. USB opperer på en høyere herz frekvens enn PS/2, noe som fører til at musen blir mer nøyaktig. Gjør faktisk utslag i spill. Så når du får flere frags så kan det komme av det.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-10 14:58, Destro skrev:

Angående batteriene så er det jo bare å kjøpe oppladbare batterier så sløser du ikke bort penger på å kjøpe batterie hele tiden.



 

...Og hvis du kjøper oppladbare batterier, anbefaler jeg av egen erfaring at Ni-Mh (Nickel Metal Hybrid) er desidert de beste batteriene. De tåler å kladdelades, og har mer "sprut". Jeg brukte Ni-Cad (Nickel Cadmium) i et digitalt kamera. Fullt oppladet holdt de til ca 25 bilder med blandet blitsbruk. Med Ni-Mh holdt batteriene til ca 60 bilder under samme forhold. Det sier jo litt.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-10 16:05, B|2bb3r skrev:

Hvis du nå finner ut at du skal ha mus med tråd en en som er trådløs, så bør du velge USB. USB opperer på en høyere herz frekvens enn PS/2, noe som fører til at musen blir mer nøyaktig.


 

Dette er faktisk en sannhet med modifikasjoner. USB-tastaturer/mus har _kapasitet_ til å opperere med opptil 100 signaler i sekundet, men logitech sin optical deskt. mus kjører ikke på mere enn 60.

 

I tillegg så krever usb større resurser, både rent teknisk og i form av mer avanserte drivere.

 

Alt i alt så er det ikke så mye å hente ut i fra usb-porten. Større resursbruk opphever en del av frekvensøkningen. Selv bruker jeg ps/2, og logitech anbefaler også å bruke ps/2 når mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...