W0odY Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Noen som veit åssen man looper seg frem til alle tall og bokstaver?? har skrevet en liten code snutt som skriver ut alle ord på 3 bokstaver.. for ('aaa'..'zzz') { print "$_"; } men jeg trenger: a..z, aa..zz osv.. A..Z, AA..ZZ osv.. 0..9 osv.. som sklir inni hverandre og skriver alle mulige kombinasjoner.. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 (endret) det ble feil, tar det imorgen Endret 17. september 2004 av Torbjørn Lenke til kommentar
W0odY Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 (endret) hmm.. nå ble jeg spent.. hva har torbjørn og by på i morgen tru?? Menne, vet torbjørn har gjort dette innen php så regner med at han klarer det innen perl også.. hmm.. oppdaget nå at torbjørn ikke hadde skrevet noe slikt på forumet.. men regner med at ha klarer der forde.. Endret 17. september 2004 av W0odY Lenke til kommentar
sam2 Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 CPAN er en fin bil.. List::Permutor - Process all possible permutations of a list..?! Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 eh.. det var bedre enn noe av det jeg tenkte på Lenke til kommentar
W0odY Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 hmm.. den er jo grei den men den funker ikke slik jeg skal ha den.. får den ikke til og kjøre alle ord på 4 bokstaver foreksempel.. a aa aaa aaaa b bb bbb bbbb osv.. abbb aabb aaab osv.. hvis det ikke finnes en måte og sette opp så den kjører slik i den modulen da.. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 slik kanskje? use List::Permutor;my $perm = new List::Permutor (0..9,A..Z,a..z);print @l,"\n" while @l=$perm->next;/CODE] Lenke til kommentar
W0odY Skrevet 20. september 2004 Forfatter Del Skrevet 20. september 2004 Fikk ordnet det.. fant frem til denne koden.. @K=('a'..'z','A'..'Z','0'..'9'); &makewords(4); sub makewords { my $max = shift; my $level = shift || 0; my $word = shift || ""; $level++; foreach my $letter (@K) { my $newword = $word . $letter; print "$newword "; &makewords($max,$level,$newword) if $level < $max; } } Men ett annet litte spm. noen som veit åssen man kan finne ut microtime() i perl.. altså regne ut hvor lang tid skriptet bruker på og kjøre.. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 bruk Time::HiRes Lenke til kommentar
sam2 Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Liker du ikke CPAN woody? ang tid, dersom du er på win32 (er du det forresten?), så kan du bruke Win32::GetTickCount my $t = Win32::GetTickCount(); sleep 1; print "Det tok @{[Win32::GetTickCount() - $t]} ms"; #Det tok 1000 ms (Legg også merke til @{[]} idiom for å evaluere utrykk inne i strings.Kjekt..) Lenke til kommentar
W0odY Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 jo jeg liker cpan.. tilbringer mesteparten av tiden min der inne.. menne, jeg kan jo ikke få med meg alt som er der inne.. og er ikke altid man finner det man søker på.. og nei.. det er ikke win32.. og ja.. jeg fikk til microtime.. men takk for all hjelp.. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 tør jeg kanskje ymte frampå om bruk av sprintf istedet for dereferencing av anonymous arrays for å sette inn uttrykk i strenger? Lenke til kommentar
sam2 Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Jo jo, selfølgelig printf er fin den..men kommer ikke alltid til med printf..f.eks.. print <<NOEHTMLFEKS; bla bla bla bla bla bla her kommer er utrykk som vi vi plutselig må få evaluert..gull idiom trer frem og redder situasjonen.. f.eks.. @{[$noe + $noeannet]} bla bla bla bla bla bla NOEHTMLFEKS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå