B4stian Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Vel i følge norsk lov har du ikke krav på at de skal betale deg noe som helst eller gi deg et tilsvarende kort før en ekspert har sett på produktet og godkjent at det går på garantien/reklamasjonen. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) Ja, stå på ditt, ubetinget ! Jeg vil si at du har en sterk sak her, dersom "eksperten" som skal se på kortet = leverandør/produsent, nette vil medføre en ikke akseptabel behandlingstid, ref. : http://www.lovdata.no/all/hl-20020621-034.html#map006 Spesielt etter at de har trenert saken i så lang tid. Det ville også vært "artig" å høre hva Forbrukerrådet kommer frem til. Endret 11. oktober 2004 av BearCat Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) Ifølge kjøpsloven har kunde rett på å få reparert eit produkt innan rimeleg tid. Sidan kunde i dette tilfellet har brukt 2.5 mnd for å få eit svar frå butikken vil nok ein ha forbrukerombudet med seg i ei tolkning av at dette er urimeleg tid få få reparert produktet, spesielt når det ikkje har blitt svart frå selgar på så lang tid. § 30. Gjennomføring av avhjelp Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren. mvh JanEirik Endret 11. oktober 2004 av Jankee Lenke til kommentar
RickRoll Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 er det ikke slik at han har krav på et skjermkort til låns hvis han blir sittende uten skjermkort lenger enn en uke? Lenke til kommentar
candymann Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 Ifølge kjøpsloven har kunde rett på å få reparert eit produkt innan rimeleg tid.Sidan kunde i dette tilfellet har brukt 2.5 mnd for å få eit svar frå butikken vil nok ein ha forbrukerombudet med seg i ei tolkning av at dette er urimeleg tid få få reparert produktet, spesielt når det ikkje har blitt svart frå selgar på så lang tid. mvh JanEirik Ja, er det ikke sånn at man kann heve kjöpet ( få pengene tilbake) om 2,5 mnd + retur av defekt vare + testtid + sendning av ny vare er urimeligt lang tid? Hvilket jeg syns det er... Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Men eg ville tatt ei telefon til forbrukerombudet for å fått dei med på at dette er "rett" tolkning at mangelen på svar kan tolkes som eit ikkje ønskje om å gjere opp for seg og gi forbruker den avhejlp som loven pålegger dei. http://www.lovdata.no/all/tl-20020621-034-006.html mvh JanEirik Lenke til kommentar
Evil Eye Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Gjør alt det du kan for å få dem konk, kortet kan du da sende til produsent og få reparert. Desto fortere de gutta er konk, desto mindere mennesker er det som får problemer. Lenke til kommentar
jendor Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 ..og det er svært lite som hindrer de fra å starte opp igjen dagen etter Lenke til kommentar
Evil Eye Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 med tanke på hvor ofte de er på jobbb så ja, dem selv Lenke til kommentar
Karibi-Kåre Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) Stå på! 2,5 mnd er vel 2 mnd for mye, siden noe slikt synes jeg ikke skal ta lengre enn 2 uker (2 uker inkl. tur-retur). PS; http://ioshop.no/product_info.php?products_id=802 - Se på bildet, © Microplex Norge Endret 12. oktober 2004 av Karibi-Kåre Lenke til kommentar
candymann Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 Ok, nå trenger jeg tips av dere hva jeg ska ta meg til. Begynner og bli "lett" frustrert her nå..... Mailen jeg sendte til IOshop på mandag 11.10 hvor jeg ber dem ta kontakt med meg (se side 1) har jeg ikke fått noe svar på. Surpise surprise!! Får nok sikkert ikke noet svar heller. Syns ni jeg nå ska anmelde shoppen til Ökokrim og Forbrukerrådet eller hva ska jeg gjöre? Er det noe og hente om jeg tar saken videre eller blir det igjen bare en laang ventetid för man får et svar av respektive "instanser". Jeg har i mitt brev til IOshop (datert 29.9) reden lagt ved en trussel at jeg anmelder dem. På dette brevet fikk jeg svar per mail den 11.10 (som kan leses på side 1). Så de tar ikke det så allvorligt heller, ser det ut som. En trussel om anmeldelse og så nesten 2 uker til jeg får svar... Men jeg må også nevne at jeg la en deadline til trusselen til den 10.10. Så egentligen ska jeg vel anmelde dem. Et par punkter: - jeg vil ikke sende kortet til dem som Frode ber om for då har de möiligheten at komme med folgende argumenter: posten tok så lenge, vi har ikke fått noen pakke, de trenger ikke gå og löse ut pakken på posten osv. Og at jeg heller ikke har fått RMA nummer syns jeg ikke er bra. Er det ikke så at IOshop må dekke postkostnadene om jeg sender kortet til dem? - Vil heller leverere kortet til shoppen (på Ströket 6 i Asker). Er dette en bra ide? Men de svarer med ikke når de er der, og jeg har ikke tid eller lust og vente på dem i flere timer. - har jeg krav eller finnes det en möilighet til at jeg får pengene tilbake. Vil ikke ha noe og gjöre med denne shoppen igjen. Blir snart så sint på og bruke tid på dette at det er tid for et litet hjembesök hos guttene..... Tips takk! Lenke til kommentar
NYCO Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Du kan jo sende kortet direkte til produsenten. Mens du venter på nytt kort kan du jo sende noen på døra til I/O med balltre og molotovcoctails. Lenke til kommentar
candymann Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 Du kan jo sende kortet direkte til produsenten.Mens du venter på nytt kort kan du jo sende noen på døra til I/O med balltre og molotovcoctails. Jo, jeg kan nok sende kortet til produsenten men da må jeg ut med postkostnader for at sende kortet til Powercolor direkte. Det andre er at om jeg får problemer med det nye kortet venter mer utgifter for meg som jeg ikke er intressert i og betale. Garantier er kanskje ikke de samme heller? Jeg vil ha pengene tilbake så at jeg kan kjöpe et nytt kort i en seriös bedrift. Tror ni dette er möiligt? Er det kanskje en möilighet at ta kontakt med leverandören som IOshop har kjöpt kortet fra. Kanskje de kan hjelpe? Men hvordan finne ut hvem som er leverandör? Lenke til kommentar
Lokki Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Får du et nytt skjermkort så gjelder garantien fra datoet du kjøpte skjermkortet. Tror jeg Lenke til kommentar
candymann Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 Oppdatering: Har nå ingått forlik med IO shop og de har betalt tilbake ca. 70% av kjöpesummen. Så det lönner seg at stå på! Men det jeg laert meg er at jeg handler aldrig mer på en liten / "suspekt" webshop. Fra nå av bare seriöse store webshoppar som er kjent for bra kundeservise. Pris kommer i andre hand. Takk for hjelpen, alle!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå