Gå til innhold

I/O Shop er ikke en seriøs bedrift.


Anbefalte innlegg

Dette er en advarsel til dem som vurderer å kjøpe noe fra I/O shop

 

Jeg har kjøpt et Radeon 9800pro kort fra I/O shop den 20.10.2003. I sommer har jeg fått problemer med kortet.

 

 

Sendte denne mailen 27.7.2004

 

Hei!

Jeg har kjøpt et Powercolor Radeon 9800 pro skjermkort av dere som ikke virker som det ska. Har grafikkfeil hele tiden, også under oppstart og ladning av Windows. Kan ikke installere noe detonator drivere eller noe. Pc:n henger seg med en gang. Må nevnes at problemene begynte for 2 uker sen. Har også reinstallert Win XP men det hjalp ikke noe. Så kortet har virket greit i mer en et halvår. Trenger ni mer info eller bilder vennligst ta kontakt. Kan jeg få et tilsendt et RMA nr.?

 

Kunde: ”Niklas”

Kunde nr: 15xxx

Bestell dato: 20.10.2003

Ordre nr: 23xxx

Faktura nr: FAK10xxx

Produkt nr: 2001152

 

Mvh Niklas

Telefon +47+

 

 

Her er returinfo fra I/O shops hjemmeside:

Dersom du ønsker å returnere et produkt p.g.a. garanti, reklamasjon eller angrerett, vennligst send en e-post til [email protected] med følgende informasjon: Kundenavn, ordrenr, produktnr og navn, antall, grunn til retur og eventuell feilbeskrivelse. Du vil da bli tildelt et godkjent RMA-nummer som er gyldig i 14 dager fra det er mottatt.

 

 

Har fra begynnelsen av august sendt dem nesten den samme e-mailen annen hver uke. Ikke noe svar per i dag. Har også prøvet ringe dem på I/O shops telefonnummer MANGE ganger men ikke noe svar der heller. Har også lagt igjen beskjed på mobilsvar, ikke noen tilbakemelding.

 

Hva ska jeg finne på nå? Blir ”litt” frustrert etter hvert så…

Har noen gode tips??

 

Og om man leser her er jeg ikke den eneste....

 

Styr unna!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tipset. Ska pröve det men tror ikke det hjelper. Er nok samme personer som "driver" webshopen og z-it. Tel nr til ioshop 66782222 og z-it 66782223??

Ja, samme folk driver også z-it. De heter Anders Steinlein og Frode Danielsen. Noen som kjenner dem?

Endret av candymann
Lenke til kommentar

Så det jeg har lärt ut av dette er at jeg fra nå av bare kommer at handla fra seriöse og vel etablerte (store) webbutikker. Det finnes flere som gang etter gang får kjempe gode tilbakemeldinger på servise osv.

Jeg tenkte jeg skulle stötte I/O shop som ligger i Asker (bor også selv der) men idag anger jeg på dette "så inn i granskauen".

Håper med dette at flere som vurderer denne butikken tenker seg om flere ganger.... Styr unna

Lenke til kommentar

Det her er tatt fra webshoperfaringer:

 

Karakter: 1

Jeg bestilte et par med minnebrikker hos I/O Shop Fredag 9. april, da jeg fikk ordere bekreftelsen tok jeg (dum som jeg var) og forhåndsbetalte denne, jeg hadde ikke printer så jeg måtte skrive ned alle data på er giro. Da dette var gjort betalte jeg denne og ventet på bekreftelsen. denne kom ikke, og jeg ringte I/O Shop, da de tok telefonen sa de at de skulle sjekke dette og ringe meg tilbake. jeg sa da at dette var ikke nødvendig, men at jeg tok kontakt neste virkedag istedet, dette bekreftet de at var OK. Etter dette har det været helt umulig å få kontakt med de, både e-mail og telefon forblir ubesvart. Jeg har også ved en anledning prøvd å besøke kontoret de har i Asker men de svarte ikke på ringeklokken på gateplan og døren var låst. Som kunde pleier jeg å være ganske omgjenelig men nå synes jeg grensen er nådd.

 

Innsendt av: Erik Rognerud, 4/05-2004

 

Så ska nok pröve men det ser ike bra ut......

Lenke til kommentar
Bare ta kontakt med forbrukerombudet. Det er sikkert flere klager inne. Det beste er å få dem fjernet fra markedet, da de konsekvent har fått folk til å legge inn den samme historien.

Ja, har akkurat skrevet en klage til forbrukerombudet. Ska se hva de svarer. Oppdatering kommer...

Lenke til kommentar

Ok, har nå fått en mail fra forbrukerombudet at klagen er sendt til Forbrukerrådet i Asker og Baerum for eventuell behandling.

Jeg har også skrevet en mail til I/O shop hvor jeg nevnte at jeg skrevet en klage til forbrukerombudet. Ikke noen respons i det heletatt..... er sjappa stengt??

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ok, tid for en liten oppdatering. Skrev brev til IOshop der jeg skriver at jeg tar kontakt med ökokrim og forbrukerrådet om de ikke tar kontakt med meg for den 10.10.2004. I dag fikk jeg denne mailen:

 

Hei Niklas,

 

Jeg vil først og fremst beklage på det aller sterkeste at det har tatt så utrolig lang tid før du har fått et svar i det hele tatt. Det finnes selvfølgelig ingen unnskyldning for dette, endog det ligger grunner bak.

 

Uansett, for å få løst dette så fort som mulig nå, beskriver vi her fremgangsmåten for retur av kortet. Du må rett og slett sende skjermkortet til oss med utskrift av feilbeskrivelse samt navn og adresse. Husk å pakke skjermkortet forsvarlig (helst i originalemballasje), se evt. våre retningslinjer her: http://ioshop.no/shipping.php

 

Kortet sender du til:

I/O Shop

Postboks 559

1373 Asker

 

Vi har påbegynt prosessen mot vår leverandør, og vil sende kortet videre til de med nødvendige detaljer slik at vi får en erstatning inn så kjapt som mulig.

 

Igjen, beklager tiden som har gått uten respons. Vi skal gjøre hva vi kan for å få løst dette nå uten videre forsinkelser.

 

 

Med vennlig hilsen,

--

Frode Danielsen

I/O Shop

www.ioshop.no

[email protected]

Lenke til kommentar

Og her er mitt svar:

 

Hei Frode

 

Nå har jeg en del jeg vil komme med i denne saken og det er følgende: Det eneste som ni kan gjøre for at løse denne "konflikten" er at jeg sender inn kortet til dere/ bringer det til dere og så betaler ni xxxx,- tilbake til meg med en gang.

 

Hvorfor dette?

Jo, jeg vil ikke at jeg blir i samme situasjon en gang til, at jeg må igjennom en masse arbeid og styr for at få det jeg har krav på en likt Norsk lov. Når ni ikke driver en seriøs webshop kan ni ikke forvente at jeg er fornøyd med det ni tilbyr etter 2,5 måneders ventetid med en masse mailer, samtaler og brev ni ikke har svart på.

 

Når ni også skriver at jeg evt. ska se her: http://ioshop.no/shipping.php så er jeg ikke i tvil engang. I 2 av 5 punkter som er om Retur av produkter er det skrevet om et RMA nummer. Hvorfor har jeg ikke fått et RMA nr.?

 

Og så ber ni om en feilbeskrivlse som jeg all reden har sendt dere per post i 2 eksemplarer. Se brev datert 29.9.2004

 

Når er ni i de nærmeste dagene (denne uken = uke 42) i "shoppen" på Strøket 6 så at jeg kan ta med kortet og komme til dere? Så at vi får ryddet opp i denne saken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...