akristina92 Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Hei. Jeg begynner å tvile litt på HL2 nå.. I hvert ENESTE bilde, og ver ENESTE trailer til hl2, har jeg ikke sett ein liten vegg med bump-mapping på! De MÅ nesten ha bump-mapping i spillet! Det vil bli 10 ganger så realistisk! Til og med HL1 har mulighet for bump mapping! Noen andre som føler med meg? Lenke til kommentar
ÖzzY Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Har jo nettopp kjøpt MSI 6800 så det ville vært supert Er det sånn at grafikk med bump mapping nesten ikke krever mer enn uten bump mapping eller? Har sett noen screens fra far cry og det ser krevende ut... Lenke til kommentar
Hermans Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Det er da bump-mapping.. men ikke like tydelig som andre spill. På halflife2 fokuserer de mer på høydetaljerte teksturer, og det funker bra for meg! Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 Det er da bump-mapping.. men ikke like tydelig som andre spill. På halflife2 fokuserer de mer på høydetaljerte teksturer, og det funker bra for meg! Og hvor befinner denn bump-mappingen seg da? Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 Har jo nettopp kjøpt MSI 6800 så det ville vært supert Er det sånn at grafikk med bump mapping nesten ikke krever mer enn uten bump mapping eller? Har sett noen screens fra far cry og det ser krevende ut... Neida.. Bump-mapping gjør det ikke noe spesielt mer krevende..! Jeg kjører fc fint med mitt GeForce TI 4200 Lenke til kommentar
notarget Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Se på 'flashlight' bilde. Har ikke linken. Men det er ikke så fryktlig mange offisielle bilder heller Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 Se på 'flashlight' bilde. Har ikke linken. Men det er ikke så fryktlig mange offisielle bilder heller Hvor finner jeg så dette "flash-light" bilde? Lenke til kommentar
genesis Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 http://gamer.no/bilde.php?produktid=14320&...f-life_2/10.jpg Har jeg helt misforstått ordet? Kom gjerne med definisjon. Lenke til kommentar
stengah Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Lommelyktbildet: http://www.hl2fallout.com/screenshots/scre...ashlight?full=1 Her ser man ganske tydelig bumpmapping/normalmapping, eller hva det nå er, på både vegger, gulv og monster. Lenke til kommentar
notarget Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 http://www.hl2fallout.com/screenshots/scre...ashlight?full=1 Last også ned denne filmen, kan det ikke være litt bump mapping på dyret? Lenke til kommentar
stengah Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Last også ned denne filmen, kan det ikke være litt bump mapping på dyret? Hvis det er den filmen med hustaket, et monster, og en kule på slutten, så er det ikke fra spillet såvidt jeg vet. Kun en demonstrasjon på hva Source-motoren er istand til å rendere, i alle fall det jeg har lest. HDR, som filmen demonstrerer, er en teknologi for å gi mer realistiske lyseffekter. En meget pen real-time demo av HDR kan hentes fra denne linken: http://www.daionet.gr.jp/~masa/rthdribl Lenke til kommentar
MemorY Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 kan noen være så snill å si meg hva bump mapping er for noe.. Lenke til kommentar
stengah Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 kan noen være så snill å si meg hva bump mapping er for noe.. Google is your friend. Fant en side: http://www.ia.hiof.no/gb/exp-bump/p-bump.html Står ganske greit forklart hva bumpmapping er øverst der under introduksjon. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Det er masser av bumpmapping i Half Life 2. Karakterer, objekter og veggene. Men ikke alle flater vil ha bumpmapping. Bumpmapping er en måte å få flate teksturer til å bli "dype". Kan også brukes til å øke detaljer på objekter uten å øke polygon antallet. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 Det er masser av bumpmapping i Half Life 2. Karakterer, objekter og veggene. Men ikke alle flater vil ha bumpmapping. Bumpmapping er en måte å få flate teksturer til å bli "dype". Kan også brukes til å øke detaljer på objekter uten å øke polygon antallet. Vell.. Så har det seg sånn, att modeller ( karakterer osv.) ikke bruker bump mapping.. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 (endret) Det er masser av bumpmapping i Half Life 2. Karakterer, objekter og veggene. Men ikke alle flater vil ha bumpmapping. Bumpmapping er en måte å få flate teksturer til å bli "dype". Kan også brukes til å øke detaljer på objekter uten å øke polygon antallet. Vell.. Så har det seg sånn, att modeller ( karakterer osv.) ikke bruker bump mapping.. Da får du sjekke igjen.. Noensinne hørt om Polybump teknologien? EDIT: On September 11th, Valve released this short trailer which shows some of the DX9-specific effects possible in HL2's Source engine. Specifically shown are examples of high-dynamic range renderin, bump-mapped characters, and soft shadows. enda et utdrag: Half Life 2 will also make extensive use of bump mapping on both environments and characters. Endret 17. september 2004 av TCi Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Det er masser av bumpmapping i Half Life 2. Karakterer, objekter og veggene. Men ikke alle flater vil ha bumpmapping. Bumpmapping er en måte å få flate teksturer til å bli "dype". Kan også brukes til å øke detaljer på objekter uten å øke polygon antallet. Vell.. Så har det seg sånn, att modeller ( karakterer osv.) ikke bruker bump mapping.. Modeller KAN ha bumpmapping. Det du skriver der er tull. Lenke til kommentar
paranoide Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Fra "hustakvideoen", alt du ser der er assets fra selve spillet. Ant Lion dyret ser faktisk sånn ut i spillet. Det eneste spesielle med den videoen er HDR lyssettingen, som også mest sansynlig vil være tilgjengelig i HL2 også. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 18. september 2004 Forfatter Del Skrevet 18. september 2004 Det er masser av bumpmapping i Half Life 2. Karakterer, objekter og veggene. Men ikke alle flater vil ha bumpmapping. Bumpmapping er en måte å få flate teksturer til å bli "dype". Kan også brukes til å øke detaljer på objekter uten å øke polygon antallet. Vell.. Så har det seg sånn, att modeller ( karakterer osv.) ikke bruker bump mapping.. Da får du sjekke igjen.. Noensinne hørt om Polybump teknologien? EDIT: On September 11th, Valve released this short trailer which shows some of the DX9-specific effects possible in HL2's Source engine. Specifically shown are examples of high-dynamic range renderin, bump-mapped characters, and soft shadows. enda et utdrag: Half Life 2 will also make extensive use of bump mapping on both environments and characters. Ja, det er POLYBUMP, ikke bump-mapping! Lenke til kommentar
Mala Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Det er masser av bumpmapping i Half Life 2. Karakterer, objekter og veggene. Men ikke alle flater vil ha bumpmapping. Bumpmapping er en måte å få flate teksturer til å bli "dype". Kan også brukes til å øke detaljer på objekter uten å øke polygon antallet. Vell.. Så har det seg sånn, att modeller ( karakterer osv.) ikke bruker bump mapping.. Da får du sjekke igjen.. Noensinne hørt om Polybump teknologien? EDIT: On September 11th, Valve released this short trailer which shows some of the DX9-specific effects possible in HL2's Source engine. Specifically shown are examples of high-dynamic range renderin, bump-mapped characters, and soft shadows. enda et utdrag: Half Life 2 will also make extensive use of bump mapping on both environments and characters. Ja, det er POLYBUMP, ikke bump-mapping! Så sant så sant, men det går da ut på det samme. Overflatene får et mere realistisk preg, på samme måte som med bump mapping og tekstur overflater til vegger etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå