Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Half-Life 2 og bump-mapping!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har jo nettopp kjøpt MSI 6800 så det ville vært supert :yes:

Er det sånn at grafikk med bump mapping nesten ikke krever mer enn uten bump mapping eller? Har sett noen screens fra far cry og det ser krevende ut...

Neida.. Bump-mapping gjør det ikke noe spesielt mer krevende..!

Jeg kjører fc fint med mitt GeForce TI 4200 :yes:

Lenke til kommentar
Last også ned denne filmen, kan det ikke være litt bump mapping på dyret?

Hvis det er den filmen med hustaket, et monster, og en kule på slutten, så er det ikke fra spillet såvidt jeg vet. Kun en demonstrasjon på hva Source-motoren er istand til å rendere, i alle fall det jeg har lest.

 

HDR, som filmen demonstrerer, er en teknologi for å gi mer realistiske lyseffekter. En meget pen real-time demo av HDR kan hentes fra denne linken:

 

http://www.daionet.gr.jp/~masa/rthdribl

Lenke til kommentar

Det er masser av bumpmapping i Half Life 2. Karakterer, objekter og veggene. Men ikke alle flater vil ha bumpmapping.

 

Bumpmapping er en måte å få flate teksturer til å bli "dype". Kan også brukes til å øke detaljer på objekter uten å øke polygon antallet.

Lenke til kommentar
Det er masser av bumpmapping i Half Life 2. Karakterer, objekter og veggene. Men ikke alle flater vil ha bumpmapping.

 

Bumpmapping er en måte å få flate teksturer til å bli "dype". Kan også brukes til å øke detaljer på objekter uten å øke polygon antallet.

Vell.. Så har det seg sånn, att modeller ( karakterer osv.) ikke bruker bump mapping..

:roll:

Lenke til kommentar
Det er masser av bumpmapping i Half Life 2. Karakterer, objekter og veggene. Men ikke alle flater vil ha bumpmapping.

 

Bumpmapping er en måte å få flate teksturer til å bli "dype". Kan også brukes til å øke detaljer på objekter uten å øke polygon antallet.

Vell.. Så har det seg sånn, att modeller ( karakterer osv.) ikke bruker bump mapping..

:roll:

Da får du sjekke igjen.. Noensinne hørt om Polybump teknologien?

EDIT:

On September 11th, Valve released this short trailer which shows some of the DX9-specific effects possible in HL2's Source engine. Specifically shown are examples of high-dynamic range renderin, bump-mapped characters, and soft shadows.

 

enda et utdrag:

Half Life 2 will also make extensive use of bump mapping on both environments and characters.
Endret av TCi
Lenke til kommentar
Det er masser av bumpmapping i Half Life 2. Karakterer, objekter og veggene. Men ikke alle flater vil ha bumpmapping.

 

Bumpmapping er en måte å få flate teksturer til å bli "dype". Kan også brukes til å øke detaljer på objekter uten å øke polygon antallet.

Vell.. Så har det seg sånn, att modeller ( karakterer osv.) ikke bruker bump mapping..

:roll:

Modeller KAN ha bumpmapping.

 

Det du skriver der er tull.

Lenke til kommentar
Det er masser av bumpmapping i Half Life 2. Karakterer, objekter og veggene. Men ikke alle flater vil ha bumpmapping.

 

Bumpmapping er en måte å få flate teksturer til å bli "dype". Kan også brukes til å øke detaljer på objekter uten å øke polygon antallet.

Vell.. Så har det seg sånn, att modeller ( karakterer osv.) ikke bruker bump mapping..

:roll:

Da får du sjekke igjen.. Noensinne hørt om Polybump teknologien?

EDIT:

On September 11th, Valve released this short trailer which shows some of the DX9-specific effects possible in HL2's Source engine. Specifically shown are examples of high-dynamic range renderin, bump-mapped characters, and soft shadows.

 

enda et utdrag:

Half Life 2 will also make extensive use of bump mapping on both environments and characters.

Ja, det er POLYBUMP, ikke bump-mapping!

Lenke til kommentar
Det er masser av bumpmapping i Half Life 2. Karakterer, objekter og veggene. Men ikke alle flater vil ha bumpmapping.

 

Bumpmapping er en måte å få flate teksturer til å bli "dype". Kan også brukes til å øke detaljer på objekter uten å øke polygon antallet.

Vell.. Så har det seg sånn, att modeller ( karakterer osv.) ikke bruker bump mapping..

:roll:

Da får du sjekke igjen.. Noensinne hørt om Polybump teknologien?

EDIT:

On September 11th, Valve released this short trailer which shows some of the DX9-specific effects possible in HL2's Source engine. Specifically shown are examples of high-dynamic range renderin, bump-mapped characters, and soft shadows.

 

enda et utdrag:

Half Life 2 will also make extensive use of bump mapping on both environments and characters.

Ja, det er POLYBUMP, ikke bump-mapping!

Så sant så sant, men det går da ut på det samme. Overflatene får et mere realistisk preg, på samme måte som med bump mapping og tekstur overflater til vegger etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...